KudoZ home » English to Bulgarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

ACGIH

Bulgarian translation: Американска Служба за Санитарно-Хигиенен Контрол


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ACGIH
Bulgarian translation:Американска Служба за Санитарно-Хигиенен Контрол
Entered by: ggaaggaa

10:49 Jun 28, 2003
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / chemistry
English term or phrase: ACGIH
ACGIH: Abbreviation for the American Conference of Governmental Industrial
Hygienists

Има ли точен превод на български?
Yuliyana Radoulova
Американска Служба за Санитарно-Хигиенен Контрол
Explanation:
Абсолютно импровизирам със словосъчетанието, можеш да си го кръстиш както искаш - може и инспекция, дружество, може и да е санитарно-епидемиологичен и т.н.:))) Това тяхното трябва да е американският вариант на нашето ХЕИ или Институт по Държавен Санитарен Контрол. Това са формации, които се занимават с разработване на хигиенни норми във всички области - хигиена на труда, хигиена на храните, на заведението за обществено хранене и т.н. Не приемай хигиена само като чистота, тук е с много по-общ смисъл - безопасност. Т.е. изучаване на всички вредни фактори в дадена област и разработване на методи за тяхното отстраняване. Изработването на хигиенните норми означава определяне на безопасни за здравето нива на действие на факторите - например определена допустима концентрация на отровни вещества, определено ниво на шум и вибрации в производствената сфера и др. Тези организации се занимават и с контрола върху спазването на тези норми и налагането на санкции.
Selected response from:

ggaaggaa
Grading comment
Thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Американска Служба за Санитарно-Хигиенен Контролggaaggaa
2не са чистачи, а най-вече учени глави и чиновнициElissaveta Toteva
1според мен - неComtrans1


Discussion entries: 2





  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
според мен - не


Explanation:
това е организация, която едва ли е толкова популярна в България, че да има придобило гражданственост българско название, както WTO или UN.
но за всеки случай, можете да пуснете едно търсене в българските страници на Гугъл по някоя от ключовите думи

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
не са чистачи, а най-вече учени глави и чиновници


Explanation:
едно време имаше Институт по хигиена на труда и не знам какво си (до Военна болница), сега не знам как се наричат; намерих сайта на ACGIH, може да Ви свърши работа
Успех!


    Reference: http:///www.acgih.org/home.htm
Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 7

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Американска Служба за Санитарно-Хигиенен Контрол


Explanation:
Абсолютно импровизирам със словосъчетанието, можеш да си го кръстиш както искаш - може и инспекция, дружество, може и да е санитарно-епидемиологичен и т.н.:))) Това тяхното трябва да е американският вариант на нашето ХЕИ или Институт по Държавен Санитарен Контрол. Това са формации, които се занимават с разработване на хигиенни норми във всички области - хигиена на труда, хигиена на храните, на заведението за обществено хранене и т.н. Не приемай хигиена само като чистота, тук е с много по-общ смисъл - безопасност. Т.е. изучаване на всички вредни фактори в дадена област и разработване на методи за тяхното отстраняване. Изработването на хигиенните норми означава определяне на безопасни за здравето нива на действие на факторите - например определена допустима концентрация на отровни вещества, определено ниво на шум и вибрации в производствената сфера и др. Тези организации се занимават и с контрола върху спазването на тези норми и налагането на санкции.

ggaaggaa
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Thanks a lot!