KudoZ home » English to Bulgarian » Cinema, Film, TV, Drama

for all its worth

Bulgarian translation: колкото се може повече (максимално много)


11:46 Nov 1, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: for all its worth
"He and the gang of con artists are
out to take New York for all its worth."
Emilia Delibasheva
Bulgarian translation:колкото се може повече (максимално много)
Explanation:
колкото се може повече (максимално много) и др. в този смисъл

Значението на израза е 'getting as much as possible.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-11-01 12:02:04 GMT)
--------------------------------------------------

"Той и бандата мошеници ще заграбят от Ню Йорк колкото се може повече."

... или нещо подобно в този смисъл. Малко повече контекст няма да е зле да има.
Selected response from:

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Без да им мигне окото/ Независимо какво включва това/Каквото и да им се изпречи на пътя
Daniela Panayotova
4 +1с всички сили
Zhaneta Mladenova
4 +1колкото се може повече (максимално много)
Yavor Dimitrov


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
колкото се може повече (максимално много)


Explanation:
колкото се може повече (максимално много) и др. в този смисъл

Значението на израза е 'getting as much as possible.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-11-01 12:02:04 GMT)
--------------------------------------------------

"Той и бандата мошеници ще заграбят от Ню Йорк колкото се може повече."

... или нещо подобно в този смисъл. Малко повече контекст няма да е зле да има.

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RottenApple: или "всичко, което може да им предложи"
10 hrs
  -> Благодаря.

neutral  Kalinka Hristova: Искам само да отбележа, че "може" не е възвратен глагол, но като говорим всички допускаме тази грешка и казваме "се може". Все пак при писане това е недопустимо. Затова са колегите :)
4 days
  -> Да, права сте. Затова се правят редакциите, но за съжаление в случая не направих такава. Благодаря за забележката все пак.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
с всички сили


Explanation:
for all one is worth-разг. - с всички сили; здравата; презглава;
to take NY for all it is worth- да щурмуват Ню Йорк с всички сили.
Възможно е да има и игра на думи , защото "for what it is worth" - разг. - каквото е, без гаранция за стойност, достоверност, правилност

Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Velin Radenkov
1 day18 hrs
  -> Благодаря.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Без да им мигне окото/ Независимо какво включва това/Каквото и да им се изпречи на пътя


Explanation:
Предлагам ви няколко варианта, всички сварзани със значение - нещо, планувано и жадувано от дълго време, най-накрая се отдава вазможност да се осъществи

Daniela Panayotova
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian