KudoZ home » English to Bulgarian » Computers (general)

system tray

Bulgarian translation: оставете го като system tray


18:02 Aug 15, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Computers (general) / computers
English term or phrase: system tray
Cycler (a program) has a very tiny
memory footprint - it's resident at the instant and does not remain in your system tray
Velislava Mihaylova
Bulgarian translation:оставете го като system tray
Explanation:
В специализираната литература май няма общоприет превод на system tray. Обикновено се оставя английския вариант.
Примери:

Това е първото нещо, което виждате, когато стартирате NAV от мястото му в system tray. Там е показано състоянието на антивирусната програма-дали са включени нейните функции...
http://www.comexgroup.com/software/_avir_security/nav2002.ht...

AEnglish Dictionary XP Prerelease

Много добър Английско-Български речник, който съдържа в себе си: - най-добрата за момента английско-българска речникова база, сред всички безплатни речници (еквивалентна на SA Dictionary). - интуитивен и много приятен интерфейс, който можете да промените според Вашите предпочитания. - възможност за запазване и зареждане на лист с избрани думи. - търсене на изрази и думи в речниковата база. - търсене на дума от речника по зададено начало или край. - множество допълнителни опции (Always On Top, работа в System Tray, ...).
http://download.triada.bg/

FastOpen версия 2.1
Оригинал: PiQuest Software.
Описание: System-tray базиран инструмент за бързо стартиране на програми.
http://leofreesoft.dir.bg/downloads.php?mnu=down&page=wint

можете да намерите още стотина примери където system tray фигурира в българския текст без да се превежда на следния адрес:

http://www.google.com/search?as_q=system tray&num=10&hl=en&i...




--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-16 07:31:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Факт е че даже на руски този термин обикновено не се превежда. Вижте http://www.yandex.ru/yandpage?q=958010326&p=1&ag=h&qs=text=s...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-16 08:14:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Още един (алтернативен) превод:

Програмата има възможност за обединяване и представяне на събраната до момента информация от всеки произволен компътър по мрежата, като по този начин максимално се улеснява отчета на финансовите постъпления, както и самата работа в залите. Притежава също вграден “системен трей” и мрежови функции за дистанционно пускане часовника на произволен компютър по мрежата, което облекчава работата на оператора.

http://www.pcmania.bg/sections.php?op=viewarticle&artid=519

Лично аз бих оставил system tray. Поне на хората с IT познания няма да имат проблеми.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-16 12:34:28 (GMT)
--------------------------------------------------

The system tray (or \"systray\") is a section of the taskbars in the Microsoft Windows desktop user interface that is used to display the clock and the icons of certain programs so that a user is continually reminded that they are there and can easily click one of them. The system tray is a section located at the one end of the taskbar in Windows 95, 98, and NT.

http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213...
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4оставете го като system tray
Vladimir Shapovalov
3предложениеBoyan Brezinsky


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
оставете го като system tray


Explanation:
В специализираната литература май няма общоприет превод на system tray. Обикновено се оставя английския вариант.
Примери:

Това е първото нещо, което виждате, когато стартирате NAV от мястото му в system tray. Там е показано състоянието на антивирусната програма-дали са включени нейните функции...
http://www.comexgroup.com/software/_avir_security/nav2002.ht...

AEnglish Dictionary XP Prerelease

Много добър Английско-Български речник, който съдържа в себе си: - най-добрата за момента английско-българска речникова база, сред всички безплатни речници (еквивалентна на SA Dictionary). - интуитивен и много приятен интерфейс, който можете да промените според Вашите предпочитания. - възможност за запазване и зареждане на лист с избрани думи. - търсене на изрази и думи в речниковата база. - търсене на дума от речника по зададено начало или край. - множество допълнителни опции (Always On Top, работа в System Tray, ...).
http://download.triada.bg/

FastOpen версия 2.1
Оригинал: PiQuest Software.
Описание: System-tray базиран инструмент за бързо стартиране на програми.
http://leofreesoft.dir.bg/downloads.php?mnu=down&page=wint

можете да намерите още стотина примери където system tray фигурира в българския текст без да се превежда на следния адрес:

http://www.google.com/search?as_q=system tray&num=10&hl=en&i...




--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-16 07:31:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Факт е че даже на руски този термин обикновено не се превежда. Вижте http://www.yandex.ru/yandpage?q=958010326&p=1&ag=h&qs=text=s...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-16 08:14:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Още един (алтернативен) превод:

Програмата има възможност за обединяване и представяне на събраната до момента информация от всеки произволен компътър по мрежата, като по този начин максимално се улеснява отчета на финансовите постъпления, както и самата работа в залите. Притежава също вграден “системен трей” и мрежови функции за дистанционно пускане часовника на произволен компютър по мрежата, което облекчава работата на оператора.

http://www.pcmania.bg/sections.php?op=viewarticle&artid=519

Лично аз бих оставил system tray. Поне на хората с IT познания няма да имат проблеми.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-16 12:34:28 (GMT)
--------------------------------------------------

The system tray (or \"systray\") is a section of the taskbars in the Microsoft Windows desktop user interface that is used to display the clock and the icons of certain programs so that a user is continually reminded that they are there and can easily click one of them. The system tray is a section located at the one end of the taskbar in Windows 95, 98, and NT.

http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213...


    Reference: http://www.google.com/search?as_q=system+tray&num=10&hl=en&i...
Vladimir Shapovalov
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Boyan Brezinsky: Това, че можем да намерим сто примера, където никой не си е направил труда да го преведе, нищо не значи. Разбира се, ако аз имах идея за превод, щях да я кажа. Но ще се сетя.
8 mins
  -> ами ако има ОБЩОПРИЕТ превод на този термин на български... дайте го. Аз лично се съмнявам, че такъв съществува (особенно без да е придружен от оригиналния текст като пояснение)

neutral  xxxVihar Kraste: Няма ОБЩОПРИЕТ термин на български език (ние за руски не знаем и тук не коментираме, а и НЕ ни е критерий!), но някои казват "системна област", "системно меню", "системни бутони". Потърсете и тези примери. Обикновено слагат в скоби и system tray НАИСТИНА.
3 hrs
  -> "Системни бутони" и "област за известяване" не бих използвал тук (вижте дефиницията горе; става въпрос за icons, а не buttons). Вихър, руски е единствения славянски език, на който са преведени повечето IT книги продавани тук които не са преведени на бълг

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
предложение


Explanation:
Напълно съзнавам, че е доста тъпо. Ако го кажете на някой, ще ви гледа умно половин час. Но пък от друга страна, не е лишено от смисъл.
Най-лесно е да си вземеш едно копие на Windows XP на български и да видиш какво пише в Help-а.
Иначе - system tray вече официално не се употребява от Microsoft. По едно време май е било прекръстено на system notification area.
В Help-а на Windows 2000 се нарича status area:
The area on the taskbar to the right of the taskbar buttons. The status area displays the time and can also contain icons that provide quick access to programs, such as Volume Control and Power Options. Other icons can appear temporarily, providing information about the status of activities. For example, the printer icon appears after a document has been sent to the printer and disappears when printing is complete.

Та моето предложение е - област за известяване. Тъй като, както казах, никой няма да се сети какво е това, може би не е зле в скоби да се даде system tray.


Boyan Brezinsky
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 25