KudoZ home » English to Bulgarian » Construction / Civil Engineering

fret pattern

Bulgarian translation: ажурно


10:50 Oct 31, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: fret pattern
Alternatively, the loop can be laid between one block and another with a fret pattern.
Iva Ilieva
United Kingdom
Bulgarian translation:ажурно
Explanation:
Виж fretwork.
Има се в предвид не плътно покритие, а такова с празни пространства.
Selected response from:

Sylvio Peshev
Grading comment
Мерси!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ажурно
Sylvio Peshev
4орнаментна решеткаxxxFidexim
4пресечени линииsirtov
5 -1правоъгълна решетка
Alexandra Staneva
3орнаментен модел
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
орнаментен модел


Explanation:
Модел на орнаментите използвани върху строителен блок, плочка и т.н.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 152

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
правоъгълна решетка


Explanation:
Тук трябва да се вземе само формата на решетката, няма нищо общо с архитектурата

Alexandra Staneva
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxFidexim: може и да не е правоъгълна, а от най-различни повтарящи се фигури. а общото с архитектурата го определя питащият
27 mins
  -> питащият е написал строителство, не архитектура?

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
пресечени линии


Explanation:
Да не би да става въпрос за подово отопление, понеже loop oзначава и тръба за отопление hydronix type?
Струва мисе , че става въпрос за нещо подобно щом въпросът е от раздел стрителство.

sirtov
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 40

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
орнаментна решетка


Explanation:
По принцип контекстът Ви е недостатъчен; този термин (още key pattern, Greek pattern) обозначава архитектурен елемент, състоящ се от повтарящи се фигури

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-31 15:26:51 GMT)
--------------------------------------------------

Явно догадката за решетка не е верна. Според допълнителния цитат става дума за прекарване на кабели (за осветление или комуникационни) по/покрай пътна артерия. По принцип порфиритът може да се използва като слой от пътната настилка (чакъл, натрошен порфирит) или на блокове като бордюри или други разделителни/ограничителни съоръжения.
Освен това е ясно, че текстът не е писан от англоговорящ. В този случай бих приел, че loop е просто магистралата (ел., комуникационна), която се полага или върху блоковете порфирит (ако се положат достатъчно ниско под нивото на пътя), или нагънати на фигурки между блоковете. Щом кабелите не се полагат в тръби и са с такъв диаметър, това е напълно възможно. А при тоя диаметър може спокойно да са и ел, и телефонни.

xxxFidexim
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 9
Notes to answerer
Asker: The loop needs to be placed 5-7 cm below the road surface. If there is any porphyrite or similar, the blocks of porphyrite must be lowered to allow for the loop to be laid at this depth. Alternatively, the loop can be laid between one block and another with a fret pattern. The loop is created by using a special electric cable with a diameter of approximately 9 mm and suitable protection, laid directly in the ground without the need for conduits. Ето малко повечко контекст. Благодаря!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ажурно


Explanation:
Виж fretwork.
Има се в предвид не плътно покритие, а такова с празни пространства.

Sylvio Peshev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Мерси!