KudoZ home » English to Bulgarian » Cooking / Culinary

garam masala

Bulgarian translation: Garam Masala is an Indian spice mixture. The ingredients change from cook to cook and from dish to d


11:04 Apr 3, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Cooking / Culinary / culinary
English term or phrase: garam masala
Vegetarian food
nikolay
Bulgarian translation:Garam Masala is an Indian spice mixture. The ingredients change from cook to cook and from dish to d
Explanation:
Има и по-кратка дефиниция: An Indian spice mixture usually composed of coriander, cumin, cloves, cinnamon, and black pepper. (Dictionary Of Cooking And Food Terms)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-03 11:46:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Като вид ястие, а не подправка, мисля, че може да се нарече \"вегетарианско къри\"
Selected response from:

Stoyan Germanov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5гарам масалаLudwig Chekhovtsov
4Garam Masala is an Indian spice mixture. The ingredients change from cook to cook and from dish to dStoyan Germanov


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Garam Masala is an Indian spice mixture. The ingredients change from cook to cook and from dish to d


Explanation:
Има и по-кратка дефиниция: An Indian spice mixture usually composed of coriander, cumin, cloves, cinnamon, and black pepper. (Dictionary Of Cooking And Food Terms)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-03 11:46:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Като вид ястие, а не подправка, мисля, че може да се нарече \"вегетарианско къри\"

Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
гарам масала


Explanation:
Къри от смесени зеленчуци
Уханието на това къри е леко и ароматно и се основава на подправките и кокоса. Можете да разнообразявате зеленчуците, в зависимост от сезона и периода от деня, в които ще се консумира ястието.
Приготвяне
Залейте кокоса с вода и оставете да се напои. Леко сварете зеленчуците, оцедете ги и ги оставете настрана.
Загрейте мазнината в дълбок тиган и запържете лука за няколко минути, докато омекне. Добавете гарам масала, изпържете около 1 минута и след това постепенно сложете накиснатия кокос с водата. Прибавете зеленчуците и загрейте добре, след това изсипете лещеното пюре и разбъркайте. Оставете кърито около 5 минути захлупено, за да се смесят ароматите и сервирайте с ориз с жасмин или препечен хляб.
www.maxima.bg/bg/library/zadoma/lechenie/VI.htm



Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 12