KudoZ home » English to Bulgarian » Economics

acquisition value

Bulgarian translation: покупна стойност


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acquisition value
Bulgarian translation:покупна стойност
Entered by: etale

12:45 Oct 24, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Economics / economics
English term or phrase: acquisition value
Терминът е в презентация на лизингова компания, а контекста е "present portfolio of 100 contracts at an acquisition value of (еди колко си)"
Предпологам, че е "стойност на придобивките", но не съм сигурна... help pls
RottenApple
покупна стойност
Explanation:
"Доставена е производствена инсталация с покупна стойност 99 000 лв.на 01.01.2001, като е уговорено плащането да се извърши на 31.12.2001г. ..."

"Материалните запаси на дружеството се оценяват по покупна стойност..."

"придобиване, която включва справедлива стойност /покупна стойност/ и разходите. по извършване на сделката.юю"

"Възниква при купуване на предприятие по пазарна цена и представлява превишение на покупната стойност на предприятието над балансовата стойност на активите ..."

и още 16100 подобни отпратки в Google


Selected response from:

etale
Grading comment
Мерси
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2покупна стойност
etale
4 +2стойност на придобиванеklyunchev
4 +1придобивна стойностklyunchev
4 +1цена (стойност) на придобиване
Elena Boevska


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
цена (стойност) на придобиване


Explanation:
value - цена (стойност)
acquisition - придобиване

Elena Boevska
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Пускам нарочно отделен отговор, защото написах първи "стойност на придобиване". Може би не сте видели, докато пишете, но това не променя фактите. Вижте системното време. "когато натиснах ..." - и на мен ми се случва често. Така работи системата.
3 mins
  -> Както и да е, не споря. Просто отговорих (когато натиснах бутона за отговор, още нямаше мнения).

agree  Milena Atanasova
13 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
придобивна стойност


Explanation:
Или стойност на придобиване.
http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q=пр...

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2007-10-24 12:49:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q="с...

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2007-10-24 12:50:50 GMT)
--------------------------------------------------

"стойност на придобиване" звучи официално и се използва много по-често.

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lydia Georgieva: "стойност" е правилно, когато става жъпрос за придобивка, Цената =паричен израз на полезността според икон.теория
21 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
стойност на придобиване


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q="с...

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihail M Mateev
35 mins
  -> Благодаря.

agree  V_N
1 day20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
покупна стойност


Explanation:
"Доставена е производствена инсталация с покупна стойност 99 000 лв.на 01.01.2001, като е уговорено плащането да се извърши на 31.12.2001г. ..."

"Материалните запаси на дружеството се оценяват по покупна стойност..."

"придобиване, която включва справедлива стойност /покупна стойност/ и разходите. по извършване на сделката.юю"

"Възниква при купуване на предприятие по пазарна цена и представлява превишение на покупната стойност на предприятието над балансовата стойност на активите ..."

и още 16100 подобни отпратки в Google





    Reference: http://www.ides.bg/bg/zadachaschetovodstvo2005.rtf
    Reference: http://download.bse-sofia.bg/.../GAZ%20-%2031.12.2002%20-%20...
etale
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Мерси

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandra Staneva
29 mins
  -> Благодаря

neutral  klyunchev: Според това, което прочетох в Лингво 12, стойността на придобиване включва покупната стойност + други разходи – комисиони, доставка и т. н. Т. е. не са синоними. "покупна стойност" (С КАВИЧКИ, ТОВА Е МНОГО ВАЖНО!!!) излиза само 175 пъти в Гугъл.
51 mins

agree  Yordanka Petkova
3 hrs
  -> Благодаря