KudoZ home » English to Bulgarian » Economics

public sector comparator

Bulgarian translation: съпоставителна рамка на обществения сектор


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:public sector comparator
Bulgarian translation:съпоставителна рамка на обществения сектор
Entered by: Yavor Dimitrov

18:04 Mar 10, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
English term or phrase: public sector comparator
The scope of the project that has been delivered by XXX has included:

Stage 1 (Financial feability study):
- soft market testing;
- financial modelling of PPP scenarios;
- project risk identifiction, assessment and valuation;
- public sector comparator calculation(s);
- financial fesibility report, etc.

Става въпрос за a technical, financial nd legal feasibility stdy on implementation of 8 motorway sections using a PPP model.
A. Petrunova
Bulgaria
съпоставителна рамка на обществения сектор
Explanation:
Не виждам защо да не избегнем чуждицата 'компаратор', която между впрочем е вече утвърден термин в електрониката и компютърните технологии. Имаме толкова хубави наши си думи.

Други варианти:
- съпоставителен механизъм / елемент

Selected response from:

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4съпоставителна рамка на обществения сектор
Yavor Dimitrov
4 +1анализ на публичните разходи
Milena Sahakian
3 +1компаратор на обществения сектор
Trufev


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
компаратор на обществения сектор


Explanation:
The 'public sector comparator' (PSC) is a key PV tool that is used to determine whether a project would be better delivered by the government alone, the government in partnership with the private sector, or the private sector alone. It provides the financial benchmark for assessing the value of a private-sector bid and includes the value of shifting project risk from the government to a private party.
http://www.aar.com.au/pubs/infra/foinfjul03.htm

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  natasha stoyanova: или на по-БГ: сравняващо устройство, програма/блок за сравнение
24 mins

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
съпоставителна рамка на обществения сектор


Explanation:
Не виждам защо да не избегнем чуждицата 'компаратор', която между впрочем е вече утвърден термин в електрониката и компютърните технологии. Имаме толкова хубави наши си думи.

Други варианти:
- съпоставителен механизъм / елемент



Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rossen Roussev
8 hrs
  -> Благодаря.

agree  Alexandra Staneva
13 hrs
  -> Благодаря.

agree  Ivelina Drakova-Eismann
14 hrs
  -> Благодаря.

agree  minahadji
18 hrs
  -> Благодаря.

agree  V_N
7 days

disagree  Vassil Lenchev: Неточно! Рамка за съпоставяне на самия обществен сектор ли трябва да се разбира това? Не! По-скоро на разходите, ако даден проект се финансира и изпълнява от публична институция.
298 days

2 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
анализ на публичните разходи


Explanation:
Приет термин що се отнася до всеизвестните Европейски фондове. Там съм го срещала най-често и го използвам.


    Reference: http://www.eufunds.bg/docs/PPP%20Methodology_2_.pdf
Milena Sahakian
Cyprus
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vassil Lenchev: Мисля, че тази формулировка е най-близо до смисъла и целта на въпросния "компаратор"
296 days