KudoZ home » English to Bulgarian » Electronics / Elect Eng

logic circuit negative power supply point

Bulgarian translation: вход отрицателно захранващо напрежение на логическата схема

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:logic circuit negative power supply point
Bulgarian translation:вход отрицателно захранващо напрежение на логическата схема
Entered by: atche84

13:43 Oct 29, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Electronics
English term or phrase: logic circuit negative power supply point
помагам на мой близък да си преведе ръководство за полване на онези апаратчета за мерене на напрежение, ампераж и др. Помогнете ми със следните 2 изречения, моля:

"Connect the black test probe to the logic circuit negative power supply point. Connect the red test lead probe to the logic circuit test point."

Въобще не разбирам какво се казва. Има ли разлика м/у test probe и test lead probe? Pomognete mi. Mersi.
magus
вход отрицателно захранващо напрежение на логическата схема
Explanation:
за разлика от "обикновените" захранвания (фаза-нула, плюс-минус), в логическите схеми има плюс, нула и минус захранване.
има разлика между "test probe" и "test lead probe" в точните уреди, но специално в тези малки АVО-метърчета има само червен и черен кабел за измерване - дали е с остър връх или със щипка (алигатор) няма значение, това е само въпрос на удобство (за две връхчета трябват две свободни ръце, щипката освобождава едната или двете) - така че може и двете да преведете като "накрайник", или ако искате да хвърлите хората в комплекс за малоценност, като "сонда".

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 32 mins (2005-10-30 02:16:44 GMT)
--------------------------------------------------

впрочем, точно с тези малки апаратчета логически схеми се измерват средно веднъж на 10 години. Трябва ли да се 'абите толкова ?
Selected response from:

atche84
Grading comment
Благодаря на двамата отговорили, дори на онези които се въздържаха от официален отговор. сигурно и на вас бе трудно за превод този китайски английски. Още веднъж благодаря на atche84 за най-бурзия отоговор.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4маса, нула волта, земя
Boyan Brezinsky
4вход отрицателно захранващо напрежение на логическата схема
atche84


Discussion entries: 10





  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
вход отрицателно захранващо напрежение на логическата схема


Explanation:
за разлика от "обикновените" захранвания (фаза-нула, плюс-минус), в логическите схеми има плюс, нула и минус захранване.
има разлика между "test probe" и "test lead probe" в точните уреди, но специално в тези малки АVО-метърчета има само червен и черен кабел за измерване - дали е с остър връх или със щипка (алигатор) няма значение, това е само въпрос на удобство (за две връхчета трябват две свободни ръце, щипката освобождава едната или двете) - така че може и двете да преведете като "накрайник", или ако искате да хвърлите хората в комплекс за малоценност, като "сонда".

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 32 mins (2005-10-30 02:16:44 GMT)
--------------------------------------------------

впрочем, точно с тези малки апаратчета логически схеми се измерват средно веднъж на 10 години. Трябва ли да се 'абите толкова ?

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 65
Grading comment
Благодаря на двамата отговорили, дори на онези които се въздържаха от официален отговор. сигурно и на вас бе трудно за превод този китайски английски. Още веднъж благодаря на atche84 за най-бурзия отоговор.

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
маса, нула волта, земя


Explanation:
За да не се задълбочавам в лекции за TTL-схеми и захранващи напрежения (особено когато не съм достатъчно компетентен за нещо повече от повърхностен преглед) - напреженията в схемите обикновено се дават спрямо един потенциал, избран за нулева стойност (0V). Тази т. нар. маса пък, от своя страна, обикновено се свързва към отрицателния полюс на захранването, но това вече е друга тема (например зависи каква елементна база се използва).
По принцип в мултицетите идеята е проста - ако черният кабел е включен в COM, то измерваме с черен кабел, допрян към маса на схемата, и с червен кабел към всичко останало. Ако измерваното напрежение е отрицателно, мултицетът ще си покаже отрицателната стойност.
В конкретния случай май става дума за опростено измерване на напрежение - проверява се дали напрежението е в границите на ниво "логическа единица" на TTL-логиката. Затова се споменава, че работи само на 5V, и затова трябва да се спазва полярността. Просто защото ако обърнете кабелите, волтметърът ще измери отрицателно напрежение, което ще бъде като абсолютна стойност в допустимия интервал, но няма да бъде отчетено като правилно.
Всъщност ако човекът, за когото е предназначено упътването, разбира от електроника, преводът е ненужен, защото той знае как да работи с мултицет. А ако не разбира, няма да тръгне да мери наличие на логически нива по някаква схема.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 74




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): xxx7777