KudoZ home » English to Bulgarian » Electronics / Elect Eng

strain relief clamp

Bulgarian translation: фиксираща (кабела) скоба


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:strain relief clamp
Bulgarian translation:фиксираща (кабела) скоба
Entered by: Maia Alexandrova-Carboni

22:23 Apr 29, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: strain relief clamp
Use strain relief clamp on cable.
Maia Alexandrova-Carboni
Italy
фиксираща (кабела) скоба
Explanation:
в оригинала е описано предназначението на скобата - да намалява/премахва опъването на проводниците в мястото на запояване/съединяване/куплунга - опъването се поема от целия кабел с изолацията
Selected response from:

atche84
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6фиксираща (кабела) скоба
atche84
4щуцерklyunchev
4кабелна скоба
petkovw
3затегателно приспособление, опъваща затегалка, опъвателна клема
C_Metschkaroff


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
фиксираща (кабела) скоба


Explanation:
в оригинала е описано предназначението на скобата - да намалява/премахва опъването на проводниците в мястото на запояване/съединяване/куплунга - опъването се поема от целия кабел с изолацията

atche84
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 65
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Boteva: Точно и ясно.
10 mins
  -> merci - na frenski

agree  maggie28
7 hrs
  -> благодаря

agree  invguy: Не съм чувал специален термин на български, така че според мен това е добро решение. Само си мисля, че може би става дума за фиксиращ (захващащ) *куплунг*: вж. image search в Google за "strain relief clamp".
8 hrs
  -> благодаря - има такива куплунзи, в които кабелът е стегнат с вътр. скоба, а самият куплунг е фиксиран към основата - само че контекстът е за скоба на кабела

agree  Elena Aleksandrova
9 hrs
  -> благодаря

agree  etale
9 hrs
  -> благодаря

agree  C_Metschkaroff
9 hrs
  -> благодаря

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
кабелна скоба


Explanation:
това е по-често срещаният термин


    Reference: http://www.hagergroup.net/bg/files_download/documentation/ca...
petkovw
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
затегателно приспособление, опъваща затегалка, опъвателна клема


Explanation:
за въздушни линии Н/Ср/В напрежение. Два кабела се "наставят" чрез съед. муфа/клема в един проводник (прави се муфа). Може и да е спец-жаргон ...

C_Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

183 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
щуцер


Explanation:
Така му викат на това от снимките в Гугъл.

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 156