KudoZ home » English to Bulgarian » Engineering: Industrial

Receptors

Bulgarian translation: (в случая) консуматори


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Receptors
Bulgarian translation:(в случая) консуматори
Entered by: invguy

18:26 Dec 9, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Hydraulic Systems
English term or phrase: Receptors
Critical parts of hydraulic systems:
Hydraulic pump
Regulators
Distributors
*Receptors* (hydraulic motors, jacks)

Може ли да се преведе като "рецептори"? Има ли по-удачен термин?
Благодаря предварително!
Maria Mandulova
(в случая) консуматори
Explanation:
Колкото и необичайна да е използваната дума, в случая значи точно това: в хидравличните системи помпата е генераторът, а хидромоторите и хидроцилиндрите – консуматорите.

Между другото, под jacks най-вероятно се имат предвид хидроцилиндри (още една необичайна употреба). Това да не е някакъв "неоригинален" английски?
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(в случая) консуматори
invguy
4 +1датчици
Milena Dieva (Atanasova)
4задвижващи механизми
Yavor Popov


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
receptors
датчици


Explanation:
чувствителни елементи

Milena Dieva (Atanasova)
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihail Neykov
1 hr
  -> Благодаря!

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
receptors
задвижващи механизми


Explanation:
Based on the discussion entry and the content in the brackets i.e. hydraulic motors, jacks

Yavor Popov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
receptors
(в случая) консуматори


Explanation:
Колкото и необичайна да е използваната дума, в случая значи точно това: в хидравличните системи помпата е генераторът, а хидромоторите и хидроцилиндрите – консуматорите.

Между другото, под jacks най-вероятно се имат предвид хидроцилиндри (още една необичайна употреба). Това да не е някакъв "неоригинален" английски?

invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: jack е крик, а хидравлични крикове се употребяват навсякъде
14 hrs
  -> Благодаря. За jacks – точно там е работата, че значи крик, а крикът е само частен случай на хидроцилиндър. Като консуматори е по-правилно да се запишат хидромотори и хидроцилиндри, а не хидромотори и крикове.

agree  bettyblue
17 hrs
  -> Благодаря