KudoZ home » English to Bulgarian » Finance (general)

stress test

Bulgarian translation: стрес тест


17:08 Feb 12, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / risk management
English term or phrase: stress test
Plausibility checks, stress tests, back testing and validation tests are also performed
at regular intervals.
natasha stoyanova
Bulgaria
Bulgarian translation:стрес тест
Explanation:
http://business.actualno.com/news_184712.html
Selected response from:

Daniela Koleva
Netherlands
Grading comment
от БНБ : стрес-тест
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1стрес тест
Daniela Koleva
3 -1тест за устойчивост на якост
George Boyadjiev


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
стрес тест


Explanation:
http://business.actualno.com/news_184712.html

Daniela Koleva
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
от БНБ : стрес-тест
Notes to answerer
Asker: благодаря. не съм сигурна


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marina Stefanov: в такъв контекст стрес-тест според мен е ок, и без това е в преносен смиъл, а що се отнася до оригиналното занчение от физиката, тест за устойчивост на напрежение или натоварване
10 days

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
тест за устойчивост на якост


Explanation:
Това е термина от механиката, но ми се струва че стрес тест също вече е прието. Този тест (или изпитване) се прилага върху материалите за изпитване устойчивост на налягане, но термина е якост.

George Boyadjiev
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря. В случая търся термин за финансовия пазар, накар че устойчивост си е добре


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: Якост е strength. Stress е напрежение (механично).
9 hrs