KudoZ home » English to Bulgarian » Geography

Ujezd nad Zbečnem

Bulgarian translation: Уезд над Збечно


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ujezd nad Zbečnem
Bulgarian translation:Уезд над Збечно
Entered by: C_Metschkaroff

12:54 Nov 24, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Geography
English term or phrase: Ujezd nad Zbečnem
original name: Újezd nad Zbečnem
geographical location: Rakovník, Středočeský kraj, Czech Republic, Europe
geographical coordinates: 50° 2' 0" North, 13° 55' 0" East
Krasimira Kalcheva
United States
Уезд над Збечно
Explanation:
Уезд <- ст.слав. уездъ (в руски език го има като "уезд" - стара административна единица - отговаря на прибл. на съвременното "община, област, край, покрайнина итн." В съвременен чешки език - квартал, крайградска част...Във Вашия случай - жп спирка на градчето Збечно (малко градче на едноименна река), окръг Раковник. В бълг. език го има в "Лейди Макбет от Мценски уезд" ......
Selected response from:

C_Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Уезд над Збечно
C_Metschkaroff
4 +1Уйезд над ЗбечнемWilly Obretenov


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ujezd nad zbečnem
Уйезд над Збечнем


Explanation:
Принципът при географските наименования е, да се транскрибира възможно точно оригиналното произношение

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84
18 hrs

neutral  C_Metschkaroff: За геогр. названия - по принцип сте прав (изкл. наложили се наимен.). В конкр. случай -"над" изисква предл. падеж в слав. езици. По-известен пример е град Усти на (реката) Лаба (Елба в Германия) - Усти над Лабем -> иди, та се досети за какво става дума...
1 day17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ujezd nad zbečnem
Уезд над Збечно


Explanation:
Уезд <- ст.слав. уездъ (в руски език го има като "уезд" - стара административна единица - отговаря на прибл. на съвременното "община, област, край, покрайнина итн." В съвременен чешки език - квартал, крайградска част...Във Вашия случай - жп спирка на градчето Збечно (малко градче на едноименна река), окръг Раковник. В бълг. език го има в "Лейди Макбет от Мценски уезд" ......


    Reference: http://wiki.suche.web.de/wiki/?su=Zbe%C4%8Dno&f=1&selq=&fp=a...
    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Okres_Rakovn%C3%ADk
C_Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mehomia
20 mins
  -> 10х!

agree  Nikola Ivanov
1 hr
  -> 10х!