KudoZ home » English to Bulgarian » History

Grand Master

Bulgarian translation: Велик магистър


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Grand Master
Bulgarian translation:Велик магистър
Entered by: Empty Whiskey Glass

09:56 Sep 9, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
History
English term or phrase: Grand Master
Необходим ми е утвърденият термин за Grand Master на ордените на български. В случая става дума за Grand Master of Order of Merit.

Благодаря предварително!
Empty Whiskey Glass
Велик магистър
Explanation:
В духа на европейските династически традиции българският Владетел е провъзгласен за Велик Магистър на всички български ордени. На техните патронни празници, например за Ордена "За храброст” – Денят на Свети Георги Победоносец, Княз Фердинанд приема Кавалерите на Ордена в съответната мантия в цветя на лентата – небесно синя със сребърна окантовка.
Selected response from:

Kalinka Hristova
Bulgaria
Grading comment
Хайде и аз да благодаря :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10Велик магистър
Kalinka Hristova
4 +2Велик майсторBoyan Nikolov
3Велик Господарatanaskov


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
grand master
Велик магистър


Explanation:
В духа на европейските династически традиции българският Владетел е провъзгласен за Велик Магистър на всички български ордени. На техните патронни празници, например за Ордена "За храброст” – Денят на Свети Георги Победоносец, Княз Фердинанд приема Кавалерите на Ордена в съответната мантия в цветя на лентата – небесно синя със сребърна окантовка.


    Reference: http://www.kingsimeon.bg/pages/show/id/73
Kalinka Hristova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Хайде и аз да благодаря :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  C_Metschkaroff
8 mins
  -> Благодаря :)

agree  Willy Obretenov
16 mins
  -> Благодаря :)

agree  Lada Petkova
16 mins
  -> Благодаря :)

agree  Yavor Dimitrov
29 mins
  -> Благодаря :)

agree  lana06
34 mins
  -> Благодаря :)

agree  Emilia Delibasheva
59 mins
  -> Благодаря :)

agree  Peter Skipp
5 hrs
  -> Благодаря :)

agree  Radosveta Golden
6 hrs
  -> Благодаря :)

agree  Mihail M Mateev
18 hrs
  -> Благодаря :)

agree  Smilena Drumeva
3 days 3 hrs
  -> Благодаря :)

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
grand master
Велик майстор


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2011-09-09 10:00:29 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zidari.org/osnoven zakon_files/II_4.htm

Boyan Nikolov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kremena Gancheva
1 min
  -> Благодаря.

agree  Andrei Vrabtchev
3 mins
  -> Благодаря.

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grand master
Велик Господар


Explanation:
I need more context.

atanaskov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian