Data Privacy

Bulgarian translation: поверителност на данните

English to Bulgarian translations [PRO]
IT (Information Technology)
English term or phrase: Data Privacy
The ever-changing world of technology brings with it new business opportunities and ideas, but at the same time can create new Data privacy challenges. It is important that we balance how we leverage personal information with protecting individual’s rights
nancy stankova
Bulgaria
Bulgarian translation:поверителност на данните
Explanation:
Много актуално напоследък във връзка с GDPR
Selected response from:

Victoria Lazova
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3защита на личните данни
zenithmaster
5поверителност на данните
Victoria Lazova
4 +1поверителност на данните
Emilia Delibasheva
4 +1поверителност на данните
Pavel Tsvetkov


Discussion entries: 10





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
data privacy
поверителност на данните


Explanation:
.

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova
39 mins
  -> Благодаря!

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
data privacy
поверителност на данните


Explanation:
На долния линк има няколко варианта.


    https://www.linguee.com/english-bulgarian/translation/data+privacy.html
Emilia Delibasheva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova
38 mins
  -> Благодаря!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
data privacy
защита на личните данни


Explanation:
Според GDPR

zenithmaster
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lyudmil Spasov: Това е терминът според „Брюксел“. Щом те така са решили ... Има много примери за това: "http://eur-lex.europa.eu/search.html?qid=1526760021393&text=..." Напълно сте прав, няма какво да се обсъжда ...
51 mins
  -> Thnx!

agree  Christo Metschkaroff: Защита = новговор. Поверителност = архаика... ;-)
59 mins
  -> Thnx! Да, точно. Допреди няколко месеца беше поверителност, но вече не е актуално

agree  Andrei Vrabtchev
8 hrs
  -> Thnx!

disagree  Ekaterina Kroumova: Това е друго понятие: (personal) data protection. Всъщност, извинявам се, малко по-обърнато, за да е ясно: protection of personal data. || За да бъдем точни според Eurospeak, privacy е неприкосновеност на л. живот. Privacy и protection не се припокриват.
18 hrs
  -> Вече не е. Сега privacy се превежда точно така. През последните няколко месеца преведох редица актуализации на Privacy Policies. Клиентите изрично искаха privacy да се превежда като protection, а не confidentiality, заради новия регламент GDPR.

agree  ebobilov: В дадения контекст, където "privacy data" е само определение на "challenges", мисля, че това е подходящия превод.
1 day 2 hrs
  -> thnx!

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
data privacy
поверителност на данните


Explanation:
Много актуално напоследък във връзка с GDPR

Victoria Lazova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!