KudoZ home » English to Bulgarian » Law: Patents, Trademarks, Copyright

INTERNATIONAL MULTIPLE RIGHTS DISTRIBUTION AGREEMENT

Bulgarian translation: Международно споразумение за дистрибуция с множествени права


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:INTERNATIONAL MULTIPLE RIGHTS DISTRIBUTION AGREEMENT
Bulgarian translation:Международно споразумение за дистрибуция с множествени права
Entered by: PMPT

13:15 Feb 11, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: INTERNATIONAL MULTIPLE RIGHTS DISTRIBUTION AGREEMENT
Това е името на въпросния договор, най-вече ме тормози думата multiple, какво точно ще означава и за думата "права" или за "дистрибуция" ще се отнася?
Също така ако може да попитам, в договора става дума за прехвърляне на Licensed Rights от лицензодател (licensor) на дистрибутор (distributor), как ще се преведе "Licensed Rights" в случая, лицензионни права ли просто или има друг начин (май текстът не е писан от native speaker) и "The Right is licensed to..." - "Правото се лицензира на..." въобще не ми звучи нито на английски, нито на български.
PMPT
Bulgaria
Международно споразумение за дистрибуция с многобройни права
Explanation:
В случай правата могат да бъдат: за разпространение по кината, за видео разпространение, за телевизионно разпространение, за разпространение в Интернет срещу заплащане (pay-per-view) и т.н.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-11 13:37:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nzfilm.co.nz/downloads/nzfc standard distribution...


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2007-02-11 13:53:24 GMT)
--------------------------------------------------

Относно втората част на въпроса: "The Right is licensed to..." може да се преведе като "Правото се предоставя на ..."
Американците и на шофьорската книжка казват driving license макар че не става въпрос за никакъв лиценз :-)
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря много на Труфев за бързата и точна реакция и на Милена Атанасова за уточнението.
Наистина много често multiple се използва и за включване на повече от една страна, но в случая се отнася за правата.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Лицензионни права
C_Metschkaroff
4Международно споразумение за разпространяване на определени лицензионни права извън дадена страна
C_Metschkaroff
3Международно споразумение за разпространение с множествени права
Milena Atanasova
2Международно споразумение за дистрибуция с многобройни права
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
international multiple rights distribution agreement
Международно споразумение за дистрибуция с многобройни права


Explanation:
В случай правата могат да бъдат: за разпространение по кината, за видео разпространение, за телевизионно разпространение, за разпространение в Интернет срещу заплащане (pay-per-view) и т.н.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-02-11 13:37:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.nzfilm.co.nz/downloads/nzfc standard distribution...


--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2007-02-11 13:53:24 GMT)
--------------------------------------------------

Относно втората част на въпроса: "The Right is licensed to..." може да се преведе като "Правото се предоставя на ..."
Американците и на шофьорската книжка казват driving license макар че не става въпрос за никакъв лиценз :-)

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря много на Труфев за бързата и точна реакция и на Милена Атанасова за уточнението.
Наистина много често multiple се използва и за включване на повече от една страна, но в случая се отнася за правата.

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
international multiple rights distribution agreement
Международно споразумение за разпространение с множествени права


Explanation:
Multiple - в случая за права е по-логично да се използва "множествени"

Milena Atanasova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
international multiple rights distribution agreement
Международно споразумение за разпространяване на определени лицензионни права извън дадена страна


Explanation:
Мисля, че този термин обхваща по-общо разпространението на лицензионните права извън дадена област/страна

C_Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Licensed Rights
Лицензионни права


Explanation:
Това са тези /определени предварително със споразумение за отстъпване на упоменати/ лицензионни права, които лицензодателят прехвърля на дистрибутора, като те се упоменавят изрично в договора.

C_Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!