KudoZ home » English to Bulgarian » Law: Contract(s)

Net-net amount

Bulgarian translation: чиста сума, чиста сума за получаване


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Net-net amount
Bulgarian translation:чиста сума, чиста сума за получаване
Entered by: Empty Whiskey Glass

07:38 Dec 22, 2005
English to Bulgarian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: Net-net amount
The basic fee shall be 7% of the net-net amount (gross price minus negotiation and agency commission paid by X)

Договор

Благодаря предварително
Empty Whiskey Glass
чиста сума, чиста сума за получаване
Explanation:
чиста сума, ЧИСТА СУМА ЗА ПОЛУЧАВАНЕ, чистият размер на сумата за получаване без всички удръжки и приспадания

Не съм убеден, че трябва и могат да се преведат всичките повторени и насложени net-net-net. Употребата им, според мен, е чисто емфатична (emphasis, изразителност, емфаза, емфатичност, ударение, наблягане, изтъкване) на факта, че става дума за най-окончателната, чиста сума, без амсолютно всякакви приспадания, удръжки и т.н.

Срещат се договори, където net е повторено и четири, и повече пъти. С кратките си думички и с изразената си аналитичност английският допуска и подканя към този вид изразност, но на български би било нелепо, според мен, да се търси подобно изразно съответствие като напр. "чисто нетната окончателна сума".

Примери:
"Основата за облагане на ДОД е: брутният доход минус личните осигуровки (1000 - 124.5 = 875.5 лв). Като приложим получената сума към таблицата от ЗОДФЛ получаваме 165.12 лв. - ДОД. От полученото до момента лесно можем да изчислим ЧИСТАТА ЗАПЛАТА за получаване, а тя е 1000 - 124.50 (лични осигуровки) - 165.12(ДОД) = 710.38 (ЧИСТА СУМА за получаване)." (http://www.vm-kompania.com/faqs63.html)

"Да се направи таблица - ведомост за изплащане на хонорари. Сума на
хонорара, предишна сума и удържан данък, полагащ се данък, чиста сума за получаване. Да се използва таблица за ДОД." (fman.tu-sofia.bg/download/BAZIDANNI/ZADELTAB.pdf )

"Ред девет - чиста сума за получаване ред едно минус всички удръжки." (http://www.vm-kompania.com/faqs88.html)

УСПЕХ. Весели празници. SLAINTE!
Selected response from:

xxx7777
Grading comment
Slainte Mhath!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1чиста сума, чиста сума за получаванеxxx7777
3чиста сума след всички приспаданияBoika Koceva


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
net-net amount
чиста сума, чиста сума за получаване


Explanation:
чиста сума, ЧИСТА СУМА ЗА ПОЛУЧАВАНЕ, чистият размер на сумата за получаване без всички удръжки и приспадания

Не съм убеден, че трябва и могат да се преведат всичките повторени и насложени net-net-net. Употребата им, според мен, е чисто емфатична (emphasis, изразителност, емфаза, емфатичност, ударение, наблягане, изтъкване) на факта, че става дума за най-окончателната, чиста сума, без амсолютно всякакви приспадания, удръжки и т.н.

Срещат се договори, където net е повторено и четири, и повече пъти. С кратките си думички и с изразената си аналитичност английският допуска и подканя към този вид изразност, но на български би било нелепо, според мен, да се търси подобно изразно съответствие като напр. "чисто нетната окончателна сума".

Примери:
"Основата за облагане на ДОД е: брутният доход минус личните осигуровки (1000 - 124.5 = 875.5 лв). Като приложим получената сума към таблицата от ЗОДФЛ получаваме 165.12 лв. - ДОД. От полученото до момента лесно можем да изчислим ЧИСТАТА ЗАПЛАТА за получаване, а тя е 1000 - 124.50 (лични осигуровки) - 165.12(ДОД) = 710.38 (ЧИСТА СУМА за получаване)." (http://www.vm-kompania.com/faqs63.html)

"Да се направи таблица - ведомост за изплащане на хонорари. Сума на
хонорара, предишна сума и удържан данък, полагащ се данък, чиста сума за получаване. Да се използва таблица за ДОД." (fman.tu-sofia.bg/download/BAZIDANNI/ZADELTAB.pdf )

"Ред девет - чиста сума за получаване ред едно минус всички удръжки." (http://www.vm-kompania.com/faqs88.html)

УСПЕХ. Весели празници. SLAINTE!

xxx7777
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Slainte Mhath!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov: Весели празници и на Вас! Много здраве, оптимизъм, сполука, щастие и любов!
6 hrs
  -> Thanks much. You too.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
net-net amount
чиста сума след всички приспадания


Explanation:
повторението на net според мен показва, че 7% се изчисляват след всякакви възможни приспадания

Boika Koceva
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4