KudoZ home » English to Bulgarian » Law (general)

body of judges

Bulgarian translation: съдебна колегия


19:01 Feb 19, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Art/Literary - Law (general) / European Parliament documents
English term or phrase: body of judges
The members of the central authority in question shall be appointed by bodies of judges, who shall select them from within the judiciary.

От документи на Европейския парламент . Отделно в текста се среща judicial authority = съдебен орган

Моля за аргументиран отговор
Ventseslava Uzunova
Bulgarian translation:съдебна колегия
Explanation:
http://www.juen.bg/batr.htm
колегия
body, association, college, college of barristers; the Bar

http://www.lawsbg.com/j.html
judge > body of independent ~s колегия независими съдии;

евентуално: съдебен състав, макар че panel of judges отговаря повече:
Article 12. Anyone who obstructs the examination of a case or the conduct of a court hearing, giving signs of clear and extravagant approval or disapproval, using offensive expressions, without demonstrating due respect for the judges,*** panel of judges***, public prosecutors or lawyers, shall be warned by the judge or panel chair and, where necessary, the police authorities shall take him/her out, or shall be imposed a fine in pursuance of the law, without prejudice to criminal liability. Член 12. Всяко лице, което възпрепятства разглеждането на дело или провеждането на съдебно заседание, като извършва действия на явно и прекалено одобрение или неодобрение, като използва обидни изрази, без да показва дължимото уважение на съдиите, ***съдебния състав,*** прокурорите или адвокатите, получава предупреждение от съдията или от председателя на състава, а при необходимост органите на полицията го извеждат или му се налага глоба съобразно закона, независимо от евентуалната наказателна отговорност.
Selected response from:

TLubomir
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7състав от съдии
Yassen Tounev
4орган, съставен от съдииklyunchev
3съсловни организации на съдиите
Branimira Vezhdarova
3органи на съсловната организация на съдиите
guernica70
3съдебни органи
Lada Petkova
3съдебна колегия
TLubomir


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
съдебни органи


Explanation:
Контекстът не е достатъчен. Предположение: може да става дума за нещо подобно на българския Висш съдебен съвет - върховен административен орган на независимата съдебна власт. Избира се от органите на съдебната власт чрез делегатски събрания. Ето повече инфо http://www.constcourt.bg/Pages/LegalBasis/default.aspx?VerID...


Lada Petkova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Може би "орган, съставен от съдии". Според мен колегия и състав не отговарят на контекста, защото са по-скоро процесуални термини.
1 day2 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
състав от съдии


Explanation:
Body или bench of judges - състав от съдии, напр. body of 3 judges - тричлене състав.

Yassen Tounev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
0 min
  -> Thanks :)

agree  Emilia Delibasheva
20 mins
  -> Thanks :)

agree  Yuliyan Gospodinov
2 hrs
  -> Thanks :)

agree  Lussiana
2 hrs
  -> Thanks :)

agree  atche84
5 hrs
  -> Thanks :)

agree  petkovw
12 hrs
  -> Thanks :)

agree  Ivelina Drakova-Eismann
18 hrs
  -> Thanks :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
органи на съсловната организация на съдиите


Explanation:
В друг контекст се превежда често като съдебен състав, но тук като че има смисъл на органи на съсловната организация на съдиите. В Б-я това е ССБ-Съюза на съдиите в България.

guernica70
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Може би "орган, съставен от съдии". Според мен колегия и състав не отговарят на контекста, защото са по-скоро процесуални термини.
1 day1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
съдебна колегия


Explanation:
http://www.juen.bg/batr.htm
колегия
body, association, college, college of barristers; the Bar

http://www.lawsbg.com/j.html
judge > body of independent ~s колегия независими съдии;

евентуално: съдебен състав, макар че panel of judges отговаря повече:
Article 12. Anyone who obstructs the examination of a case or the conduct of a court hearing, giving signs of clear and extravagant approval or disapproval, using offensive expressions, without demonstrating due respect for the judges,*** panel of judges***, public prosecutors or lawyers, shall be warned by the judge or panel chair and, where necessary, the police authorities shall take him/her out, or shall be imposed a fine in pursuance of the law, without prejudice to criminal liability. Член 12. Всяко лице, което възпрепятства разглеждането на дело или провеждането на съдебно заседание, като извършва действия на явно и прекалено одобрение или неодобрение, като използва обидни изрази, без да показва дължимото уважение на съдиите, ***съдебния състав,*** прокурорите или адвокатите, получава предупреждение от съдията или от председателя на състава, а при необходимост органите на полицията го извеждат или му се налага глоба съобразно закона, независимо от евентуалната наказателна отговорност.

TLubomir
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
орган, съставен от съдии


Explanation:
http://www.google.com/search?q=уикипедия&hl=en&biw=1200&bih=...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2012-02-20 22:14:15 GMT)
--------------------------------------------------

Тук акцентът е по-скоро на административната страна (body) според мен.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day3 hrs (2012-02-20 22:15:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?q=уикипедия&hl=en&biw=1200&bih=...

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 79

3 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
съсловни организации на съдиите


Explanation:
Ето абзаца, свързан с body of judges, от линка по-долу:
Word Origin & History

judiciary
1611, from L. judiciarius "of or belonging to a court of justice," from judicium "judgment," from judicem (see judge). The noun meaning "a body of judges, judges collectively" is from 1802.

Наистина откъса е малък и за съжаление в него се използват два синонимни термина body of judges = judiciary!


    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/judiciary
Branimira Vezhdarova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian