KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

demonstrative evidence

Bulgarian translation: нагледно доказателство


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:demonstrative evidence
Bulgarian translation:нагледно доказателство
Entered by: Natasha Stoyanova

04:22 Oct 28, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: demonstrative evidence
As far as I understood - not actual wapon, but similaqr, alike.
slavist
доълнение
Explanation:
Абсолютно. Синоним на demonstrative evidence е illustrative evidence.
На български може да се преведе и като убедително доказателство.

Справки: пак там + Лингво 7.0
Selected response from:

Natasha Stoyanova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2нагледно доказателство
Natasha Stoyanova
5 +1допълнение
Natasha Stoyanova
5veshtestveno dokazatelstvo
Evelyna Radoslavova
5доълнение
Natasha Stoyanova
4веществено доказателствоLudwig Chekhovtsov
4инсценировка
Maya.P
4виж по-долу
Maya.P


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
нагледно доказателство


Explanation:
Справки: EN-BG Law Dictionary

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
1 hr

agree  Ludwig Chekhovtsov: Уви, Вие сте прави...
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
веществено доказателство


Explanation:
Мултитран:
Термины, содержащие demonstrative evidence:
1. demonstrative evidence - вещественное доказательство


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
виж по-долу


Explanation:
Вероятно AmusedNath не греши и наистина на български се казва демонстративно доказателство. Според мен става въпрос за възстановяване на престъпните действия от следствието с цел доказване как е извършено престъплението. Не знам точния български термин. Може би доказване чрез демонстрация???.....
Исках само да поясня....:-)

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
допълнение


Explanation:
Вещественото доказателство е на англ.material evidence, real evidence, exhibit.
нагледното доказателство не предполага, че се използва именно реалното оръжие на престъплението, да речем, а се прави т.нар. възстановяване на престъплението с друго оръжие, с цел да се установи траесторията на изстрела и.т.н.
В този смисъл е сходно с демонстрация.


Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
31 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
доълнение


Explanation:
Абсолютно. Синоним на demonstrative evidence е illustrative evidence.
На български може да се преведе и като убедително доказателство.

Справки: пак там + Лингво 7.0

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
инсценировка


Explanation:
Сега се сетих най-накрая. Полицията прави инсценировка на престъплението или в случая, на използването на оръжие:-)


Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
veshtestveno dokazatelstvo


Explanation:
веществено доказателство

Glossary of Common Law, 1984: The type of evidence which consists of things... as distinguished from the assertions of witnesses about things." (тип доказателство, което се състои от вещи, а не от показания на свидетели)

Български тълковен речник,1996:
"вещ, предмет, който има значение като доказателство при съдебен процес"

Успех.

Evelyna Radoslavova
Canada
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 9