KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

security; security deposit

Bulgarian translation: депозит


01:24 Nov 3, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: security; security deposit
Знам, че вече питах, но така и не получих яснота.
Ето друг контекст за изясняване на това какво все пак значи:
When I got my security I was gonna use it to pay the bills.
I kept the security deposit because of the first month rent

Много ми е спешно.
andre
Bulgarian translation:депозит
Explanation:
При наемане на жилище съществува практиката да се заплаща депозит, който обикновено е в размер на 1 месечен наем. Това е вид парична гаранция, която се предоставя от наемателя на наемодателя. С парите от депозита се покриват всички неплатени сметки след изтичане на срока на договора за наем и остатъкът се връща на наемателя.
Selected response from:

Lyubka Stambolieva
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5депозит
Lyubka Stambolieva
4security depositEfrosina Perry
4гаранция, поръчителство; залог
Natasha Stoyanova
4Предплата
Neli Stoyanova, MD
4social security = социална помощ
mayakal
4обезпечениеslavist
1security deposit/securityEfrosina Perry


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
гаранция, поръчителство; залог


Explanation:
Използвах гаранцията си/поръчителството, за да изплатя сметките си.
Запазих залога си/опезпечението, предвид първата месечна вноска/арендна или друга/, която предстои да бъде платена.

Справки: Лингво 7.0 + Penguin Dictionary of Finance

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
обезпечение


Explanation:
Или пък обезпечителен залог - залог, който се оставя като обезпечение за нещо - рента, аренда, наем и под.
Вероятно и само обезпечение е достатъчно, но виждам, че се използват два термина, така че може би е необходимо пояснението.

slavist
PRO pts in pair: 37

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
social security = социална помощ


Explanation:
допускам, че тук става дума за парите от социална помощ

Например:
След като си получих социалната помощ (за месеца), щях да си платя сметкител
Задържах депозита за социалнаите помощи заради наема за първия месец

или нещо такова

mayakal
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 16

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Предплата


Explanation:
Мисля, че става въпрос да използва парите дадени предварително като предплата за наема.

Neli Stoyanova, MD
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 8

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
депозит


Explanation:
При наемане на жилище съществува практиката да се заплаща депозит, който обикновено е в размер на 1 месечен наем. Това е вид парична гаранция, която се предоставя от наемателя на наемодателя. С парите от депозита се покриват всички неплатени сметки след изтичане на срока на договора за наем и остатъкът се връща на наемателя.


    personal experience
Lyubka Stambolieva
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 77

5 days   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
security deposit/security


Explanation:
parichna garancia, ravna na ednomesechen naem; obichainata praktika e da se zadarzhio garanciata, ako ima shteti po zhilishteto pri priklyuchvane na dogovora za naemane.

security=garancia

P.S. Sorry, don't have cyrillic alphabet installed on my pc.

Efrosina Perry
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 8

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
security deposit


Explanation:
Sorry but need to clarify -- the whole amount of the security deposit is ALWAYS kept by the landlord should there be any damages; no portion of it is refunded.

I na Balgarski s latinica -- cialata suma na depozita VINAGI se zadarzha ot hazaina/davashtia po naem; nikakva chast ne se vrashta.

Efrosina Perry
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 8