KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

aminal warden

Bulgarian translation: дежурен ветеринар


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aminal warden
Bulgarian translation:дежурен ветеринар
Entered by: Anelia Dobreva

11:40 Mar 21, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: aminal warden
Сред плячката от серия обири, намерена в дома на престъпника, полицията открива голям папагал какаду. Тогава един от полицаите казва:

We need an animal warden on this one. Dispatch we need an animal warden to pick up a large bird. Give me an ETA.

Бих се радвала някой да ми каже и какво е "ЕТА", макар че едва ли ще успея да го вкарам в превода, тъй като мястото е ограничено.
Anelia Dobreva
НЕ Е ОТГОВОР, само предложение: В случая аз бих го превел "ветеринар"
Explanation:
НЕ Е ОТГОВОР, а само предложение:
В случая, като се има предвид и ограничението Ви във времето и пространството на филма, аз бих го превел просто "ветеринар" или "дежурен ветеринар", или даже "кучкар". На български това най-ще "удари камбаната" на драгия Ви зрител, защото мястото, където се държат прибраните от animal warden-а кучета се нарича animal ward, а не kennel и си е кучкарник, временен приют за кучета.
Ето по-долу какво точно прави един истински и конкретен animal warden, Том Граймс:

Adams County Animal Warden
521 Vermont St Quincy, IL 62301
Tom Grimes 217-277-2145

Office Hours: 8:30 to 4:30 Monday through Friday
Excluding Federal and State holidays.

During office hours the Animal Warden issues dog tags, performs paperwork and bookkeeping, and answer calls.

The Animal Warden may close his office to go out on calls. If the office is closed during office hours, the Animal Warden will deliver the necessary materials needed to issue dog tags to the Treasurers office.

After office hours the Animal Warden answers calls concerning Animals Bites, Sick or Injured Animals, and Vicious Dogs Running at Large. All other calls are handled during office hours on the next business days.

To check on dogs impounded to the Western Illinois Veterinary Clinic call 228-0414, between 8:00am and 5:00pm.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 13:42:53 (GMT)
--------------------------------------------------

ETA = Expected Time of Arrival. Отначало е било чисто корабен термин, тъй като никога не се е знаело точно кога ще акостира даден кораб в пристанището, но се е предполагало. След това е било заимствувано от авиациацията, защото в зависимост от въздушните течения, попътния или насрещен вятър и останалите условия на полета разликата в полетното време може да е от няколко минути до няколко часа.
ETD = Expected Time of Departure. Също от корабоплаването (никога не се е знаело точно кога корабът ще бъде натоварен и кога ще clear customs and port), а сега в гражданското въздухоплаване никога не се знае точно кога въздушният трафик и контролът на въздушното движение ще позволят take-off.
Успех и вместване в ETD на Вашия превод (Expected Time of Delivery).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 13:49:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Ето още един \"кралски\" пример за animal warden, този път от The Royal Borough of Kensington and Chelsea на пъпа на Лондон и в близост до колегата Питър Скип:

Animal Warden Service
Contact Details from our A-Z
Department of Waste Management and Leisure 37 Pembroke Road
London
W8 6PW
Tel: 020 7341 5761
020 7373 6099(out of hours - 5pm to 9am)
020 7361 3484 (noise nuisance e.g dogs barking)
E-mail: waste.management@rbkc.gov.uk
more...

The Royal Borough has two animal wardens who can provide a wide range of information and advice for dog and other animal owners in the Royal Borough. They will also round up any stray animals which are causing a nuisance. In addition, they patrol a number of Council Estates as agreed with the Tenant Management Organisation. Where necessary, they can issue fixed penalty notices for dog fouling.
Selected response from:

xxxVihar Kraste
Grading comment
Може да не е отговор, обаче е ужасно полезно предложение. Точно такова обяснение ми трябвше, защото въобще се бях отнесла в друг ред на мисли.

Благодаря и за пожеланието относно ETD. Мисля, че ще ми влезе в работа.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1animal warden=one charged with preventing animal abuse; ETA=estimated time of arrivalStoyan Germanov
4звероукротителGuergana Avramova
1НЕ Е ОТГОВОР, само предложение: В случая аз бих го превел "ветеринар"xxxVihar Kraste


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
animal warden=one charged with preventing animal abuse; ETA=estimated time of arrival


Explanation:
в момента не мога да се сетя за точен еквивалент на термина, защото в България май няма такава служба; французите го наричат просто "животински пазач" (gardien d'animaux);
ETA е много употребявано съкращение, напр. в корабоплаването, и означава "предполагаемо време на пристигане"


Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxVihar Kraste: 100% agree за ETA, очаквано пристигане, очакван част за пристигане; neutral за animal warden, вж. долу
1 hr

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
звероукротител


Explanation:
warden е позач, надзирател и разни подобни длъжности.

Guergana Avramova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxVihar Kraste: Разните други подобни длъжности включват началник, управител, директор, ректор, губернатор, църковен настоятел, епитроп, страж, надзиртел, пазач, портиер, но не и УКРОТИТЕЛ, което си е tamer.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
НЕ Е ОТГОВОР, само предложение: В случая аз бих го превел "ветеринар"


Explanation:
НЕ Е ОТГОВОР, а само предложение:
В случая, като се има предвид и ограничението Ви във времето и пространството на филма, аз бих го превел просто "ветеринар" или "дежурен ветеринар", или даже "кучкар". На български това най-ще "удари камбаната" на драгия Ви зрител, защото мястото, където се държат прибраните от animal warden-а кучета се нарича animal ward, а не kennel и си е кучкарник, временен приют за кучета.
Ето по-долу какво точно прави един истински и конкретен animal warden, Том Граймс:

Adams County Animal Warden
521 Vermont St Quincy, IL 62301
Tom Grimes 217-277-2145

Office Hours: 8:30 to 4:30 Monday through Friday
Excluding Federal and State holidays.

During office hours the Animal Warden issues dog tags, performs paperwork and bookkeeping, and answer calls.

The Animal Warden may close his office to go out on calls. If the office is closed during office hours, the Animal Warden will deliver the necessary materials needed to issue dog tags to the Treasurers office.

After office hours the Animal Warden answers calls concerning Animals Bites, Sick or Injured Animals, and Vicious Dogs Running at Large. All other calls are handled during office hours on the next business days.

To check on dogs impounded to the Western Illinois Veterinary Clinic call 228-0414, between 8:00am and 5:00pm.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 13:42:53 (GMT)
--------------------------------------------------

ETA = Expected Time of Arrival. Отначало е било чисто корабен термин, тъй като никога не се е знаело точно кога ще акостира даден кораб в пристанището, но се е предполагало. След това е било заимствувано от авиациацията, защото в зависимост от въздушните течения, попътния или насрещен вятър и останалите условия на полета разликата в полетното време може да е от няколко минути до няколко часа.
ETD = Expected Time of Departure. Също от корабоплаването (никога не се е знаело точно кога корабът ще бъде натоварен и кога ще clear customs and port), а сега в гражданското въздухоплаване никога не се знае точно кога въздушният трафик и контролът на въздушното движение ще позволят take-off.
Успех и вместване в ETD на Вашия превод (Expected Time of Delivery).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-21 13:49:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Ето още един \"кралски\" пример за animal warden, този път от The Royal Borough of Kensington and Chelsea на пъпа на Лондон и в близост до колегата Питър Скип:

Animal Warden Service
Contact Details from our A-Z
Department of Waste Management and Leisure 37 Pembroke Road
London
W8 6PW
Tel: 020 7341 5761
020 7373 6099(out of hours - 5pm to 9am)
020 7361 3484 (noise nuisance e.g dogs barking)
E-mail: waste.management@rbkc.gov.uk
more...

The Royal Borough has two animal wardens who can provide a wide range of information and advice for dog and other animal owners in the Royal Borough. They will also round up any stray animals which are causing a nuisance. In addition, they patrol a number of Council Estates as agreed with the Tenant Management Organisation. Where necessary, they can issue fixed penalty notices for dog fouling.


    Reference: http://www.co.adams.il.us/animal_control/
xxxVihar Kraste
PRO pts in pair: 306
Grading comment
Може да не е отговор, обаче е ужасно полезно предложение. Точно такова обяснение ми трябвше, защото въобще се бях отнесла в друг ред на мисли.

Благодаря и за пожеланието относно ETD. Мисля, че ще ми влезе в работа.