KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

Adjudication

Bulgarian translation: виж по-долу


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Adjudication
Bulgarian translation:виж по-долу
Entered by: Comtrans1

10:02 Sep 27, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Adjudication
Adjudication Conference

юридическо

ASAP!
Comtrans1
виж по-долу
Explanation:
Тъй като няма контекст, предлагам няколко възможни варианта на превод/юридически:
- признаване, обявяване на ...по съдебен ред;
- разглеждане на спор;
- решаване на дело по същество - произнасяне на присъда или решение по дело;
- осъждане;
- по-рядко, ако не е точно упоменато: обявяване на фалит

Справки: ЕN-BG Law Dictionary
Selected response from:

Natasha Stoyanova
Grading comment
Благодаря на всички, съжалявам, че не мога да дам точки на всички ви! Давам ги на AmusedNath, защото беше първа. В бързината забравих да уточня, че става дума за провеждане на event, така че Conference в случая явно е Конференция, но другата дума ми взе здравето :))))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5виж по-долу
Natasha Stoyanova
4заседание за вземане на съдебно решение
mayakal
4judgment or decisionbg.Linguist
3zasedanie za proiznasiane na prisadaivy-gi


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
виж по-долу


Explanation:
Тъй като няма контекст, предлагам няколко възможни варианта на превод/юридически:
- признаване, обявяване на ...по съдебен ред;
- разглеждане на спор;
- решаване на дело по същество - произнасяне на присъда или решение по дело;
- осъждане;
- по-рядко, ако не е точно упоменато: обявяване на фалит

Справки: ЕN-BG Law Dictionary

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276
Grading comment
Благодаря на всички, съжалявам, че не мога да дам точки на всички ви! Давам ги на AmusedNath, защото беше първа. В бързината забравих да уточня, че става дума за провеждане на event, така че Conference в случая явно е Конференция, но другата дума ми взе здравето :))))

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
judgment or decision


Explanation:
predlagam znachenia na 'Conference', koito veroyatno triabva da obmislite:

- амер. переговорой представителей палат легислатурьй по спорнаму между палатаму законопроекту;
- амер. открьйтое совещание членов легислатурьй, принадлежащих к одной партии
- конференция, картельное соглашение судовладельцев

obshto vzeto bih priela 'conference' za decision-making body, a 'adjudication' za formal judgment or decision of a court or tribunal

s.

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zasedanie za proiznasiane na prisada


Explanation:
adjudication - bih predlojila kato prevod "otsajdane, prisajdane, prisada".
adjudication conference - moje da se talkuva kato saveshtanie na koeto da se izdade prisada, dori i v zavisimost ot konteksta, predpolagam che moje da se izpolzva za oboznachavane na zasedanijata na sadebnite zasedateli na koito se vzima reshenie za vinovnost i proiznasiane na prisada.

ivy-gi
PRO pts in pair: 4

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
заседание за вземане на съдебно решение


Explanation:
- съдебно решение
- официално решение на съд или трибунал

Има ли нещо общо с обявяване на несъстоятелност?
При юридически текстове е много важно да се знае дали текстът е брит. или амер. - какъв е този?

mayakal
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 16