KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

deductible

Bulgarian translation: франшиз


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deductible
Bulgarian translation:франшиз
Entered by: vanya

04:25 Oct 10, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: deductible
I'm gonna have 200$ deductible on my new car and my old one is not gonna be covered
slavist
франшиз
Explanation:
Гадна работа е застрахователното дело за превод :).
Този термин се отнася за сума, която се поема от застрахования при изплащане на застраховка, т.е. застрахователят няма задължение да плаща посочената сума. При превод е добре да се обясни, защото 90% от неспециалистите няма да знаят за какво става дума като им се каже "франшиз", но пък ако говарим за филмов превод, няма да има много поле за обяснения и който разбрал - разбрал :). Ето и една речникова дефиниция, ако помогне:
deductible - a specified amount of a loss that an insurance policy does not cover (e.g. a $100 deductible policy means that the insurance company deducts $100 from each claim that is paid)
Успех!
Selected response from:

vanya
Grading comment
Много благодаря. Вече бях стигнала до термина - справка рус. застраховат. дело, но не знаех, че на бълг. терминът е в м.р. Мислех - франшиза.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4франшизvanya
4ДЕДУКТИВЕН; ДЕДУКТИВНОLudwig Chekhovtsov


Discussion entries: 2





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ДЕДУКТИВЕН; ДЕДУКТИВНО


Explanation:
Английско-български речник

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
франшиз


Explanation:
Гадна работа е застрахователното дело за превод :).
Този термин се отнася за сума, която се поема от застрахования при изплащане на застраховка, т.е. застрахователят няма задължение да плаща посочената сума. При превод е добре да се обясни, защото 90% от неспециалистите няма да знаят за какво става дума като им се каже "франшиз", но пък ако говарим за филмов превод, няма да има много поле за обяснения и който разбрал - разбрал :). Ето и една речникова дефиниция, ако помогне:
deductible - a specified amount of a loss that an insurance policy does not cover (e.g. a $100 deductible policy means that the insurance company deducts $100 from each claim that is paid)
Успех!


    The Random House Dictionary of Business Terms
vanya
PRO pts in pair: 20
Grading comment
Много благодаря. Вече бях стигнала до термина - справка рус. застраховат. дело, но не знаех, че на бълг. терминът е в м.р. Мислех - франшиза.