KudoZ home » English to Bulgarian » Law/Patents

contributory negligence

Bulgarian translation: съпричиняваща небрежност (небрежност от страна на потърпевшия)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contributory negligence
Bulgarian translation:съпричиняваща небрежност (небрежност от страна на потърпевшия)
Entered by: mayakal

03:16 Oct 12, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: contributory negligence
Предполагам, че става дума за "насрещна вина". Не знам какъв е терминът, но приблизителната дефиниция е:
невнимание от страна на потърпевшия, довело до или предизвикало или способствало да се стигне до нещастен случай.
Спешно!
slavist
съпричиняваща небрежност (небрежност от страна на потърпевшия)
Explanation:
Невнимание от страна на лице по отношение на личната му безопасност или интереси, което съществено допринася за вредата, понесена от него в резултат отчасти и на негова собствена вина
Например: невнимателно каране, непоставяне на предпазен колан и др.
Selected response from:

mayakal
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5съпричиняваща небрежност (небрежност от страна на потърпевшия)
mayakal
4nebrezhnost ot strana na poturpevshijaxxxveli


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
съпричиняваща небрежност (небрежност от страна на потърпевшия)


Explanation:
Невнимание от страна на лице по отношение на личната му безопасност или интереси, което съществено допринася за вредата, понесена от него в резултат отчасти и на негова собствена вина
Например: невнимателно каране, непоставяне на предпазен колан и др.


    Oxford Law Dictionary
mayakal
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 16

2 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nebrezhnost ot strana na poturpevshija


Explanation:
nebrezhnost ot strana na poturpevshija

xxxveli