KudoZ home » English to Bulgarian » Mathematics & Statistics

Mass Median Aerodynamic Diameter

Bulgarian translation: масов медианен аеродинамичен диаметър


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Mass Median Aerodynamic Diameter
Bulgarian translation:масов медианен аеродинамичен диаметър
Entered by: Elenka Ganeva

14:39 Sep 12, 2011
English to Bulgarian translations [PRO]
Mathematics & Statistics / Mass Median Aerodynamic Diameter
English term or phrase: Mass Median Aerodynamic Diameter
If necessary, and where appropriate (e.g., where there is a log-normal distribution), plot the cumulative fraction of active substance versus cut-off diameter (see Tables 2.9.18.-7/9) on log probability paper, and use this plot to determine values for the Mass Median Aerodynamic Diameter (MMAD) and Geometric Standard Deviation (GSD) as appropriate. Appropriate computational methods may also be used.
ana petrova
масов медианен аеродинамичен диаметър
Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Успех!
Selected response from:

Elenka Ganeva
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2масов медианен аеродинамичен диаметър
Elenka Ganeva
4 -1среден аеродинамичен диаметър на частицата
Lada Petkova
3 -1маса среден аеродинамичен диаметър
Vaddy Peters
Summary of reference entries provided
средни алгебрични величиниklyunchev

  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
mass median aerodynamic diameter
маса среден аеродинамичен диаметър


Explanation:
МСАД

Vaddy Peters

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: Това е калкиран превод при това грешен граматично и съдържателно.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mass median aerodynamic diameter
масов медианен аеродинамичен диаметър


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...

Успех!

Elenka Ganeva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Благодаря:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
1 hr
  -> Благодаря :)

agree  Andrei Vrabtchev
22 hrs
  -> Благодаря :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
mass median aerodynamic diameter
среден аеродинамичен диаметър на частицата


Explanation:
още по-точно би било медиана на аеродинамичния диаметър на частиците (аерозолите)


http://www.opentoxipedia.org/index.php/Mass_Median_Aerodynam...
http://bg.wikipedia.org/wiki/Медиана_(статистика)



http://kbs-omron.com/pdf/C28.pdf

среща се и като среден аеродинамичен диаметър на аерозолната капчица
http://www.ema.europa.eu/docs/bg_BG/document_library/EPAR_-_...

Lada Petkova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: медиана на разпределението на масите частици по аеродинамичен диаметър


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: В статистиката среден и медианен са различни понятия. В първия линк няма обяснение. Вторият линк не се отваря поради проблем на сайта proz.com с адреси на кирилица, но въпреки това опровергава думата среден. 3-ти/4-ти линк не е меродавен (официален).
1 hr




Reference comments


2 hrs
Reference: средни алгебрични величини

Reference information:
http://bg.wikipedia.org/wiki/Средно_аритметично

http://bg.wikipedia.org/wiki/Средно_геометрично

http://bg.wikipedia.org/wiki/Средно_хармонично

Медианата е " неалгебрична, позиционна средна величина": http://bg.wikipedia.org/wiki/Медиана_(статистика)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-09-12 17:40:50 GMT)
--------------------------------------------------

За съжаление последният линк не се отваря оттук, копирайте го или напишете в Уикипедия думата медиана и изберете от подсказките Медиана (статистика).

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-09-12 20:29:16 GMT)
--------------------------------------------------

Медианата (Ме) в математическата статистика е неалгебрична, позиционна средна величина, която приема онази числова стойност от значенията на признака, която притежава единицата, намираща се в средата на предварително ранжиран статистически ред. Медианата разполовява статистическия ред, респективно съвкупността, поради което още се нарича централна средна величина.

Медианата още се дефинира като втори квартил.

При негрупирани данни и при дискретни разпределения, ако броят на случаите в реда е нечетно число 2n+1, то медианата е равна на (n+1)-вото значение; ако броят на случаите в реда е четно число, то медианата ще бъде полусума от значенията на двата централни елемента в реда. При групирани данни, представени в интервални редове, изчисляването на медиана става чрез използването на специфична формула: Me = LMe + ((2n+1)/2 - CMe-1)h/fMe където n - брой на наблюдаваните случаи, LMe - начало на медианния интервал, CMe-1 - кумулативна честота в предмедианната група, h - ширина на медианния интервал, fMe - абсолютна честота в мединанната група.

Пример 1: пресмятане медианата на реда: { 1, 2, 2, 2, 4, 4, 5 }

случаите са 4: ( 1, 2, 4, 5 ) - четен брой, следователно медианата е полусума от вторият и третият случай и медианата е (2+4)/2=3.

Пример 2: пресмятане медианата на реда: { 1, 1, 2, 2, 2, 4, 4, 5, 6 }

случаите са 5: ( 1, 2, 4, 5, 6 ) - нечетен брой, следователно вземаме 3-тият случай и медианата е 4.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12