KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

recessed head screw

Bulgarian translation: винт със скрита глава


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:recessed head screw
Bulgarian translation:винт със скрита глава
Entered by: invguy

08:04 Jul 1, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: recessed head screw
Remove the recessed head screws which are recessed in the end plate
Derringdo
Denmark
винт със скрита глава
Explanation:
Нарича се още "ферзенк" или "с ферзенк(ова) глава" - от немското versenken. Заб.: доста често се произнася (а и пише) "фРЕзенк", което е неправилно.

Има винтове със скрита глава и за метал, и за дърво. И в двата случая биват както с кръстовиден, така и с прав шлиц (прорез). Тези с прав шлиц са по-отдавна, кръстатите отвертки навлязоха в техниката доста по-късно.

http://www.bgcatalog.com/showcomp.php?cid=430829&did=435205 (като се щракне на името, излиза чертежче)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-07-06 17:21:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wuerth.bg/catalog.php

Търсене: "скрита глава"
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
blagodarja na vsichki za objasneniata
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2винт със скрита глава
invguy
4 +1винт с кръстообразен шлиц
Trufev
4употребява се също и имбусен болт/винтsirtov


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
винт с кръстообразен шлиц


Explanation:
Лингво 11

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2007-07-01 08:11:01 GMT)
--------------------------------------------------

Отнася се разбира се за винтове със скрита глава.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: По контекста не се разбира от коя година е текстът и какъв е шлицът, затова трябва да се превежда възможно най-неутрално, но все пак вярно.
3 hrs

agree  Sylvio Peshev: http://www.theconstructionlibrary.com/index.php?option=com_g...
3 hrs
  -> Благодаря за отличния пример

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
употребява се също и имбусен болт/винт


Explanation:
трябва да се види и скицата /чертежа за да стане ясно

sirtov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Имбус е шестостен или шестограм, което не е дадено изрично в текста.
35 mins

neutral  invguy: Inbus е първоначалното немско търговско наименование (по-късно възприето като imbus като по-лесно за произнасяне) на болтове с *вътрешен* шестостен (hex socket bolt).
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
винт със скрита глава


Explanation:
Нарича се още "ферзенк" или "с ферзенк(ова) глава" - от немското versenken. Заб.: доста често се произнася (а и пише) "фРЕзенк", което е неправилно.

Има винтове със скрита глава и за метал, и за дърво. И в двата случая биват както с кръстовиден, така и с прав шлиц (прорез). Тези с прав шлиц са по-отдавна, кръстатите отвертки навлязоха в техниката доста по-късно.

http://www.bgcatalog.com/showcomp.php?cid=430829&did=435205 (като се щракне на името, излиза чертежче)

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-07-06 17:21:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wuerth.bg/catalog.php

Търсене: "скрита глава"

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 187
Grading comment
blagodarja na vsichki za objasneniata

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yassen Tounev
44 mins
  -> Благодаря

neutral  Trufev: В цивилизованите страни всички винтове със скрита глава много отдавна са само с кръстообразен шлиц.
1 hr
  -> В случая се търси превод не на *cross recessed* screw, а на recessed *head* screw.

agree  klyunchev
1 hr
  -> Благодаря

disagree  Sylvio Peshev: макар и буквално преведено да звучи така, термина означава това което Trufev е посочил
2 hrs
  -> Във вашия линк по-горе: Recessed head * A specially constructed mechanical fastener that is designed to fit flush into the surface.

agree  atche84: Recessed head = fit flush. Шлицът няма нищо общо - всички шлицове са вдлъбнати (скрити). Ако не става въпрос за шлиц, би трябвало да е шестогран (вдлъбнат), но това липсва
12 hrs
  -> "Recessed head = fit flush" - точно това имам предвид. Благодаря.