KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

indexing gear

Bulgarian translation: предавка на делителен механизъм (делителна предавка)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:indexing gear
Bulgarian translation:предавка на делителен механизъм (делителна предавка)
Entered by: greenmay

21:45 Nov 21, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / gears
English term or phrase: indexing gear
като тип предавка
Top Gear
Indexing Gear
Reduction Gear
greenmay
Bulgaria
предавка на делителен механизъм (делителна предавка)
Explanation:
index gear 1) делительное ЗК 2) сменные ЗК в цепи деления - Лингво

Напр. на механизъм на делителна маса, осигуряваща завъртане на строго определен ъгъл.
Ъгълът на завъртане се определя от т.н. "сменни зъбни колела" в т.н. "сменна лира" на машината" - т.е. именно тя е въпросният делителен механизъм.
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4делително зъбно колело
Milena Atanasova
4предавка на делителен механизъм (делителна предавка)
Trufev
4постоянна/(непрекъсната) предавка
Andrei Vrabtchev


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
постоянна/(непрекъсната) предавка


Explanation:
"постоянна предавка"

("непрекъсната предавка" като втори вариант)

http://www.intota.com/experts.asp?strSearchType=all&strQuery...

Definition: Indexing Gear Drive -

A gear drive which is used to cause one shaft to follow another in an exact angular relationship; continuous motion of the gears is implied.






    Reference: http://www.intota.com/experts.asp?strSearchType=all&strQuery...
    Reference: http://www.google.bg/search?hl=bg&q=%22%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1...
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
предавка на делителен механизъм (делителна предавка)


Explanation:
index gear 1) делительное ЗК 2) сменные ЗК в цепи деления - Лингво

Напр. на механизъм на делителна маса, осигуряваща завъртане на строго определен ъгъл.
Ъгълът на завъртане се определя от т.н. "сменни зъбни колела" в т.н. "сменна лира" на машината" - т.е. именно тя е въпросният делителен механизъм.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 388
Grading comment
Благодаря!
Notes to answerer
Asker: Благодаря! И аз така мислех, но не бях сигурна.


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
делително зъбно колело


Explanation:
По Английско-български политехнически речник

Milena Atanasova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 19
Notes to answerer
Asker: Благодаря!