KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

stick welding

Bulgarian translation: stick welding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:заваряване с обмазани електроди
Bulgarian translation:stick welding
Entered by: Anelia Dobreva

16:04 Jan 26, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: stick welding
Предполагам, че става въпрос за заваряване с тел, но съвсем не съм сигурна. Единствено сигурна съм, че е различно от innershield welding, за което съм пуснала отделен въпрос.
Anelia Dobreva
не е отговор
Explanation:
Предполагам, че е стандартното заваряване с твърди електроди. Не му знам точното име. Иначе за мен поне заваряване с тел предполага машина с непрекъснато подаване на електрод.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря, че ме насочи в правилната посока.

Бях го писала заваряване с твърди електроди, но клиентът предпочете този вариант, защото така или иначе всички електроди били твърди - дори и непрекъснатите. Но пък от друга страна няма обмазани непрекъснати електроди.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3ръчно електродъгово заваряване
invguy
5 +1Допълнение към отговора на bs_2Ludwig Chekhovtsov
1 +3не е отговорBoyan Brezinsky


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
не е отговор


Explanation:
Предполагам, че е стандартното заваряване с твърди електроди. Не му знам точното име. Иначе за мен поне заваряване с тел предполага машина с непрекъснато подаване на електрод.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 38
Grading comment
Благодаря, че ме насочи в правилната посока.

Бях го писала заваряване с твърди електроди, но клиентът предпочете този вариант, защото така или иначе всички електроди били твърди - дори и непрекъснатите. Но пък от друга страна няма обмазани непрекъснати електроди.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov: Точно така, не е с тел, а само с електроди
24 mins

agree  shabda
16 hrs

agree  Empty Whiskey Glass
1 day38 mins

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Допълнение към отговора на bs_2


Explanation:
In 1890, C.L. Coffin of Detroit was awarded the first U.S. patent for an arc welding process using a metal electrode. This was the first record of the metal melted from the electrode carried across the arc to deposit filler metal in the joint to make a weld. About the same time, N.G. Slavianoff, a Russian, presented the same idea of transferring metal across an arc, but to cast metal in a mold.

Approximately 1900, Strohmenger introduced a coated metal electrode in Great Britain. There was a thin coating of clay or lime, but it provided a more stable arc. Oscar Kjellberg of Sweden invented a covered or coated electrode during the period of 1907 to 1914. Stick electrodes were produced by dipping short lengths of bare iron wire in thick mixtures of carbonates and silicates, and allowing the coating to dry.


Ludwig Chekhovtsov
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shabda
16 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ръчно електродъгово заваряване


Explanation:
Понякога му казват и "заваряване с обмазан електрод". Това е т.нар. SMAW (Shielded Metal Arc Welding), при което металът за заварката идва от сърцевината на електрода, а защитната среда се получава при разтапяне на обмазката на електрода.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 53 mins (2004-01-27 18:58:00 GMT)
--------------------------------------------------

В случай, че не е ясно: това си е точно обикновеното заваряване с електрожен, както си го знаем - с твърд пръчковиден електрод, както правилно предполага bsb_2.

\"Ръчно електродъгово заваряване\" е стандартният термин, използван в техническата литература. Даже съм виждал да го съкращават на РЕДЗ... може би за да стои по-добре редом с другите видове, които по-често се наричат с абревиатурите си (МИГ/МАГ, ВИГ и пр. :)

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 187

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elenka Ganeva
8 hrs

agree  shabda
9 hrs

agree  Empty Whiskey Glass
17 hrs
  -> Благодаря на всички