Dress/ing

Bulgarian translation: изравняване

English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / отговор чрез �
English term or phrase: Dress/ing
Dress Setting and Dressing
This machine supports a “dressing cycle” during which dressing is performed optimum number of times at the optimum dressing speed. This machine also supports a “form dressing function” to form the wheel to the shape most suitable for grinding

шлайф машина
Wheel Shape Selection buttons
These buttons are used to select a wheel shape.
варианти :
Circumference Side Side R Full R V-shape Free
natasha stoyanova
Bulgaria
Bulgarian translation:изравняване
Explanation:
dressing stone - камък за изравняване
http://www.chunche-bg.com/shop/tochila/720-p-304-professiona...
Selected response from:

Denis Shepelev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5превръзка
Emilia Balke
4рихтовам/рихтоване (на абразивни инструменти)
invguy
3 +1изравняване
Denis Shepelev


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
dress/ing
превръзка


Explanation:
a piece of material placed on a wound to protect it.
"an antiseptic dressing"
synonyms: bandage, covering, plaster, gauze, lint, compress; trademarkBand-Aid
"they put fresh dressings on her burns"


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2018-06-12 18:54:22 GMT)
--------------------------------------------------

Please disregard. I did not read the explanation and the context. Sorry.


    https://www.google.com/search?q=dressing+meaning&rlz=1C1CHBF_enUS735US735&oq=dressing+meaning&aqs=chrome..69i57j0l5.15553j1j7&sourceid=chrom
Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Thanks for the answer! I'd never guess they use bandages with grinding machines. I still cannot believe it.


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dress/ing
изравняване


Explanation:
dressing stone - камък за изравняване
http://www.chunche-bg.com/shop/tochila/720-p-304-professiona...


Denis Shepelev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Благодаря!
Notes to answerer
Asker: и аз мислех за очистване, но разните форми и движение на рязане не пасват.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ebobilov: Мисля, че преводът е правилен, но препратката не е съвсем удачна. Моля, вижте обяснението ми в частта "Дискусии".
2 hrs
  -> Благодаря.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dress/ing
рихтовам/рихтоване (на абразивни инструменти)


Explanation:
Когато един абразивен инструмент се използва, той се заглажда, а освен това се и износва, и то не винаги равномерно: по него се образуват бразди/канали, нарушава се първоначалният му профил. Особено критично може да бъде това при ротационните инструменти (за шмиргели и шлайфмашини), тъй като там износването може да доведе и до опасно биене при въртене. Затова такива инструменти периодично се подлагат на рихтоване – или, както му казват на цехов жаргон, оправяне, от руското правка.

Рихтоването се извършва с инструмент, който е също абразивен, но е или по-твърд от рихтования, или със същата твърдост, но с по-здраво свързващо вещество между абразивните частици.

Други термини, които се използват, са изравняване (както е посочил колегата Шепелев) и дори кондициониране (рядко, главно под влияние на съвременната немска терминология).

Бих предпочел рихтоване пред изравняване. Второто има малко по-ограничен смисъл (изравняване на абразивната повърхност) и е по-приложимо за прости ръчни инструменти, докато първото обхваща всякакви корекции на инструмента, включително на геометричния профил.

https://en.wikipedia.org/wiki/Grinding_dresser


invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 187
Notes to answerer
Asker: Друго си е професионалист да ти го обясни и то на разбираем език. Благодаря много!