KudoZ home » English to Bulgarian » Mechanics / Mech Engineering

offset spacer/offset plate

Bulgarian translation: дистанционен пръстен


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:offset spacer
Bulgarian translation:дистанционен пръстен
Entered by: invguy

12:34 Mar 29, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: offset spacer/offset plate
Пак мотоциклети.

Това е стоманен пръстен с ширина(височина?)около 3-5 см, дебелина около 1 см и диаметър около 20 см, който се поставя там, където на вала, предаващ движението към диска на лентовата предавка, идва от трансмисията и минава през плоча настрани към лентовата предавка. Така и не разбрах за какво служи, но ми се струва, че дискът на предавката се пада над него, т.е. по-навън от външния ръб на въпросния пръстен.

Ето картинка на въпросния пръстен
www.houseofbillet.com/ wSoliTekOpenPrimarys.html
Anelia Dobreva
дистанционен пръстен
Explanation:
Според мен е най-"универсално" така, макар че в моторджийския жаргон може да има и по-точен термин... и макар че това не е точно "пръстен" от конструкторска гледна точка.

Явно става дума за доработки по мотоциклета, необходими за използване на по-широка задна гума. При това задната (задвижваната) шайба на ремъчната предавка излиза по-навън заради увеличената ширина на колелото, и съответно предната (задвижваната от двигателя) шайба трябва да се изнесе на същото разстояние, за да работи предавката (предна шайба, задна шайба и ремък) в една равнина.

Има два начина за това. Единият е изместване на целия блок двигател/скоростна кутия, при което обаче се измества и центърът на тежестта на мотоциклета.

Вторият (и очевидно предпочитаният) е с (transmission) offset kits - комплекти от необходимите чаркове, които се купуват заедно с по-широката задна вилка. Дистанционният пръстен е част oт този kit, и служи точно за изнасяне на задвижващата шайба ()или зъбчатка, ако предавката е верижна) встрани от надлъжната ос на мотоциклета.

http://www.cyborgcycles.com/widtire.htm
http://www.steelthundercc.com/Widerearswingarmkits.html

Може и да не е точно пръстен - напр. в първата картинка тук:
http://www.custom-chrome-europe.com/e/html/news/pro_news14.h...


Що се отнася до plate, не можах да се ориентирам... може би наличието на такава част в kit-а не е задължително, а зависи от конкретната конструкция. Бих използвал нещо от рода на "(монтажна) планка", пропускайки определението offset... те всичките части от един такъв комплект могат да бъдат наречени "offset еди какво си", защото това е общото им предназначение: изместване на работната равнина на предавката.

Тук има един вид offset plate: това е пак някакъв дистанционен елемент, но за задната зъбчатка (при верижна предавка) - третата картинка отгоре надолу:
http://www.superiormotorcycles.com/super3a.html

P.S. Да пукна ако знаех, че тези мотоциклетченца използват ремъчни предавки :)) ... винаги съм мислел, че всичко по-голямо от 50-кубиков скутер задължително е с верига (ако не и с кардан). Е, вярно, днешните зъбни ремъци могат да предават доста сериозни мощности.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 38 mins (2004-03-30 13:13:23 GMT)
--------------------------------------------------

За plate може също: основа, носач, преходник (или определението \"преходен\" + нещо)... много зависи какво представлява конкретно.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 40 mins (2004-03-30 13:15:51 GMT)
--------------------------------------------------

\"Плоча\" също е възможно, въпреки че обикновено избягвам тази дума - освен ако не се отнася за тежък, масивен детайл. Поне \"плочКа\"... :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 15 hrs 15 mins (2004-04-02 03:50:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Анелия, позволих си да променя въведеното в Gloss-а: \"дистанционен пръстен\" е \"offset spacer\" (среща се и като \"primary spacer\"); а \"offset plate\" трябва да е нещо друго. Това определено са две различни неща. \"Plate\" едва ли би могло да се преведе като \"пръстен\", независимо за какъв детайл става въпрос.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
И аз така си мислех, че трябва да стане. И така го оставих, въпреки, че ще се опитам да намеря кого да попитам за моторджийския жаргон. Малко след дъжд качулка, но какво да се прави.

Иначе благодаря за обясненията, защото при мен наистина имаше много малко контекст, а и като не знам къде и какво да търся...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2дистанционен пръстен
invguy
2дистанционен, изместващElissaveta Toteva


Discussion entries: 3





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
дистанционен, изместващ


Explanation:
offset като прилагателно най-често се превежда с дистанционен, изместващ, но, тъй като spacer само по себе си е дистанционен елемент, хич не съм сигурна

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2004-03-29 13:19:22 GMT)
--------------------------------------------------

линкът с картинката нещо не работи

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 day32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
дистанционен пръстен


Explanation:
Според мен е най-"универсално" така, макар че в моторджийския жаргон може да има и по-точен термин... и макар че това не е точно "пръстен" от конструкторска гледна точка.

Явно става дума за доработки по мотоциклета, необходими за използване на по-широка задна гума. При това задната (задвижваната) шайба на ремъчната предавка излиза по-навън заради увеличената ширина на колелото, и съответно предната (задвижваната от двигателя) шайба трябва да се изнесе на същото разстояние, за да работи предавката (предна шайба, задна шайба и ремък) в една равнина.

Има два начина за това. Единият е изместване на целия блок двигател/скоростна кутия, при което обаче се измества и центърът на тежестта на мотоциклета.

Вторият (и очевидно предпочитаният) е с (transmission) offset kits - комплекти от необходимите чаркове, които се купуват заедно с по-широката задна вилка. Дистанционният пръстен е част oт този kit, и служи точно за изнасяне на задвижващата шайба ()или зъбчатка, ако предавката е верижна) встрани от надлъжната ос на мотоциклета.

http://www.cyborgcycles.com/widtire.htm
http://www.steelthundercc.com/Widerearswingarmkits.html

Може и да не е точно пръстен - напр. в първата картинка тук:
http://www.custom-chrome-europe.com/e/html/news/pro_news14.h...


Що се отнася до plate, не можах да се ориентирам... може би наличието на такава част в kit-а не е задължително, а зависи от конкретната конструкция. Бих използвал нещо от рода на "(монтажна) планка", пропускайки определението offset... те всичките части от един такъв комплект могат да бъдат наречени "offset еди какво си", защото това е общото им предназначение: изместване на работната равнина на предавката.

Тук има един вид offset plate: това е пак някакъв дистанционен елемент, но за задната зъбчатка (при верижна предавка) - третата картинка отгоре надолу:
http://www.superiormotorcycles.com/super3a.html

P.S. Да пукна ако знаех, че тези мотоциклетченца използват ремъчни предавки :)) ... винаги съм мислел, че всичко по-голямо от 50-кубиков скутер задължително е с верига (ако не и с кардан). Е, вярно, днешните зъбни ремъци могат да предават доста сериозни мощности.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 38 mins (2004-03-30 13:13:23 GMT)
--------------------------------------------------

За plate може също: основа, носач, преходник (или определението \"преходен\" + нещо)... много зависи какво представлява конкретно.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 40 mins (2004-03-30 13:15:51 GMT)
--------------------------------------------------

\"Плоча\" също е възможно, въпреки че обикновено избягвам тази дума - освен ако не се отнася за тежък, масивен детайл. Поне \"плочКа\"... :)

--------------------------------------------------
Note added at 3 days 15 hrs 15 mins (2004-04-02 03:50:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Анелия, позволих си да променя въведеното в Gloss-а: \"дистанционен пръстен\" е \"offset spacer\" (среща се и като \"primary spacer\"); а \"offset plate\" трябва да е нещо друго. Това определено са две различни неща. \"Plate\" едва ли би могло да се преведе като \"пръстен\", независимо за какъв детайл става въпрос.

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 187
Grading comment
И аз така си мислех, че трябва да стане. И така го оставих, въпреки, че ще се опитам да намеря кого да попитам за моторджийския жаргон. Малко след дъжд качулка, но какво да се прави.

Иначе благодаря за обясненията, защото при мен наистина имаше много малко контекст, а и като не знам къде и какво да търся...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boyan Brezinsky: Ремъкът предава момента от двигателя до първичното (?) зъбно колело, после до гумата е с верига. Филма го дават в събота от 0:00 по Discovery. Готин е, само да не беше толкова късно.
3 days1 hr
  -> А... за такова пък изобщо не съм чувал. Аз гледах най-горната картинка от първия линк. Жалко, че съм си изключил кабелната... (умишлено: като губивреме Интернетът ми е предостатъчен :D). Added: Thx, BTW :)

agree  Maya.P
71 days