KudoZ home » English to Bulgarian » Medical: Cardiology

atrium fib

Bulgarian translation: предсърдна фибрилация, предсърдно мъждене


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:atrium fib
Bulgarian translation:предсърдна фибрилация, предсърдно мъждене
Entered by: mayakal

02:15 Sep 19, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: atrium fib
His atrium fib is really fast.
andre
agree with and add. to bsb_2
Explanation:
на български се използва и терминът "мъждене" вместо "фибрилация"
Selected response from:

mayakal
Grading comment
Абсолютно! Само че мъждене никой не го знае, а фибрилация поне са чували. Иначе е така, благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1предсърдна фибрилацияBoyan Brezinsky
4 -1agree with and add. to bsb_2
mayakal
4 -1синусова фибрилация
Natasha Stoyanova


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
предсърдна фибрилация


Explanation:
atrium Also called <auricle. either of the two thin-walled upper chambers of
the heart that receive blood from the veins and force it into the ventricles>.

Всъщност може би лекарите използват по-друго прилагателно, но смисълът е това.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mayakal
4 hrs

neutral  Could-you: Уважаеми/а BSB_2, лекарите всъщност използват именно този термин, тъй като в медицината нещата си имат определени специализирани имена. Така, че -> поздраления!
1859 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
синусова фибрилация


Explanation:
Фибрилацията по-скоро се отнася до сърцето като термин, и означава трептене не в ритъм.
Atrium освен предсърдие, означава и синус, затова предполагам, че става въпрос за синусоидните трептения, показани на монитор или чрез ЕКГ.

Natasha Stoyanova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Could-you: Моите уважения към Вас, но има доста неверни неща в твърдението Ви. В конкретния случай става дума за т.нар. ПРЕДСЪРДНО МЪЖДЕНЕ/ФИБРИЛАЦИЯ. И без друго терминът е изваден от контекста си, но при всички случаи единНе би трябвало да се вмъкват никакви други
1859 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
agree with and add. to bsb_2


Explanation:
на български се използва и терминът "мъждене" вместо "фибрилация"

mayakal
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Абсолютно! Само че мъждене никой не го знае, а фибрилация поне са чували. Иначе е така, благодаря.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Could-you: Напротив!!! В България в медицинската практика се използват с еднаква сила и честота и двете наименования - едното просто е с латински произход, а другото е българското.
1859 days
  -> Тъкмо това казвам и аз - и двете! За мъжденето - според мен са го чували и го използват!