KudoZ home » English to Bulgarian » Medical: Instruments

shank bits

Bulgarian translation: (инструменти с) шестостенни накрайници


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hexagonal shank bits
Bulgarian translation:(инструменти с) шестостенни накрайници
Entered by: invguy

08:04 Mar 27, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: shank bits
Special attention should be paid to the clamping keys, especially to the hexagonal shank bits.
Milena Atanasova
(инструментални) накрайници с шестостенни опашки
Explanation:
В случая терминът е [hexagonal shank] bits = (инструментални) накрайници с шестостенни опашки. Има такива и с четиристенни опашки, и (по-рядко) с други профили. Става дума за комплекти ръчни инструменти със сменяеми накрайници на една дръжка (http://www.electronics123.net/amazon/pictures/vtts7.jpg ; http://www.miline.com/products/HexBits.html). Разговорно наричат накрайниците "камъни" - останало е от времето на първите такива комплекти, които бяха големи гаечни ключове и самите накрайници бяха бая тежички.

Bits обаче може и да се отнася за ротационни режещи инструменти (не ръчни, а машинни) - свредла, фрезери и пр. - обикновено когато са част от комплект (http://www.make-my-own-house.com/images/drillbits.jpg). Те обикновено са с цилиндрични опашки/стебла, но напоследък има и с шестостенни. Ако се отнася за такива, тогава е "инструменти с шестостенни опашки".
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(инструментални) накрайници с шестостенни опашки
invguy
3опашкови инструменти (накрайници)
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
опашкови инструменти (накрайници)


Explanation:
Инструменти, които се присъединяват към уреда с шестостенна, конусна или цилиндрична опашка.
Една илюстрация: http://images.google.bg/images?hl=bg&client=firefox-a&rls=or...

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2007-03-27 08:34:21 GMT)
--------------------------------------------------

Според мен в случая се касае за сменни шестостенни накрайници за закрепване към държач с вътрешен шестостен.

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 140
Notes to answerer
Asker: А може ли да е шестоъгълни оси на свредел?


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hexagonal shank bits
(инструментални) накрайници с шестостенни опашки


Explanation:
В случая терминът е [hexagonal shank] bits = (инструментални) накрайници с шестостенни опашки. Има такива и с четиристенни опашки, и (по-рядко) с други профили. Става дума за комплекти ръчни инструменти със сменяеми накрайници на една дръжка (http://www.electronics123.net/amazon/pictures/vtts7.jpg ; http://www.miline.com/products/HexBits.html). Разговорно наричат накрайниците "камъни" - останало е от времето на първите такива комплекти, които бяха големи гаечни ключове и самите накрайници бяха бая тежички.

Bits обаче може и да се отнася за ротационни режещи инструменти (не ръчни, а машинни) - свредла, фрезери и пр. - обикновено когато са част от комплект (http://www.make-my-own-house.com/images/drillbits.jpg). Те обикновено са с цилиндрични опашки/стебла, но напоследък има и с шестостенни. Ако се отнася за такива, тогава е "инструменти с шестостенни опашки".

invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 18
Notes to answerer
Asker: Мисля, че шестостенни накрайници е достатъчно...