KudoZ home » English to Bulgarian » Medical

COAD; air sacs

Bulgarian translation: алвеоли


02:17 Dec 3, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: COAD; air sacs
COAD affects the air sacs in the lungs.
andre
Bulgarian translation:алвеоли
Explanation:
сега виждам, че air sacs е синоним на alveoli - малка кухина, алвеола, според медицинския речник.
Selected response from:

bg.Linguist
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2алвеолиbg.Linguist
5 +1Chronic Obstructive Airways Diseasebg.Linguist
4Хронична обструкция на дихателните пътища, алвеоли
Maya.P
4Емболия, алвеоли
Maya.P
4Очевидно COAD е съкращение на...slavist


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Chronic Obstructive Airways Disease


Explanation:
air sac: an air-containing cell of the lungs

COAD: Chronic Obstructive Airways Disease

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
11 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Очевидно COAD е съкращение на...


Explanation:
Вижте отговора на предишния си въпрос.
air sacs са въздушни мехури - торбички въздух, намиращи се в дробовете.

slavist
PRO pts in pair: 37

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
алвеоли


Explanation:
сега виждам, че air sacs е синоним на alveoli - малка кухина, алвеола, според медицинския речник.

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
1 hr

agree  Vihar Krastev: air sac IS indeed=a pulmonary alveolus (белодробна алвеола), защото, май, има и зъбна (s socket for a tooth), и стомашна (any of the pits in the wall of the stomach into which the glands open). Помните ли учебника по биология от ІІ срок на подготв. клас?
5 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Емболия, алвеоли


Explanation:
Съгласна съм с колежките, просто обобщавам
Би прозвучало така:
"Емболията е засегнала алвеолите в дробовете"

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vihar Krastev: Не може емболията да засегне алвеолите, защото емболията е абнормално болестно запушване на кръвоносен съд от чуждо за организма тяло или частица, може и мехурче, а алвеолите (1) не са част от кръвон. с-ма и (2) са нормални възд. кухини в белите дробове
4 hrs
  -> Абсолютно сте прав:-)

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Хронична обструкция на дихателните пътища, алвеоли


Explanation:
В крайна сметка, терминът се оказа този, според семейния ми лекар.
Хроничната обструкция на дихателните пътища е обобщаващо име на заболявания със затруднено дишане. Едно от тях е емфиземът на белия дроб, за който мисля че се отнася текста. Той е заболяване, при което алвеолите слепват помежду си, поради натрупвания на прах, никотинови отлагания и др., поради което намалява общата дихателна площ и се затруднява дишането. Среща се предимно при миньори, заклети пушачи или хора, работещи под налягане, наприме водолази.
Надявам се този път вече обяснението наистина да помогне:-)

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43