KudoZ home » English to Bulgarian » Medical

WD 40; CI

Bulgarian translation: WD40 = "силиконов грес", "силиконова смазка"...


10:02 Dec 17, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: WD 40; CI
Двете са съкращения, свързани с първа помощ на пострадал, оказана от екип на Спешна помощ. Няма никакъв друг контекст.
Пък ми е и спешно!
andre
Bulgarian translation:WD40 = "силиконов грес", "силиконова смазка"...
Explanation:
... по простонародному. Предлагано в аерозолни контейнери вещество за смазване и водоизключване, особено в автомобили.

За СI не зная...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-17 16:24:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Според познат лекар, CI в контекста на служебния жаргон в Бърза помощ може да е и Cardiac Intervention -- намеса в дейността на сърцето -- убеденост само 50 на 50...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-17 23:10:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Според познат лекар, CI в контекста на служебния жаргон в Бърза помощ може да е и Cardiac Intervention -- намеса в дейността на сърцето -- убеденост само 50 на 50...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-18 16:08:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Cardiac Infarction -- инфаркт
Selected response from:

Peter Skipp
Bulgaria
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5WD40 = "силиконов грес", "силиконова смазка"...
Peter Skipp
5виж по-долу
Natasha Stoyanova
4Cerebral Insufficiencybg.Linguist


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Cerebral Insufficiency


Explanation:
Water Dispersant 40

Water Displacement 40

Cerebral Insufficiency - мозъчна недостатъчност

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-17 11:22:13 (GMT)
--------------------------------------------------

dispersant: a dispersing agent; esp.: a substance for promoting the formation and stabilization of a dispersion of one substance in another - воден разтвор(ител)??

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
виж по-долу


Explanation:
CI = cardiac insufficiency - сърдечна недостатъчност.

WD 40 - в google го намирам като опасно токсично химическо вещество, предизвикващо дихателни проблеми. При натравяне с него се изисква незабавна мед. намеса.

Вероятно вдишването му причинява сърдечна недостатъчност.

Справки: Мультитран + google.

P.S. След малко ще добавя адреса - връзката се разпадна.

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-17 12:27:00 (GMT)
--------------------------------------------------

http://hazard.com/msds/mf/vkmp/Metclean.doc

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
WD40 = "силиконов грес", "силиконова смазка"...


Explanation:
... по простонародному. Предлагано в аерозолни контейнери вещество за смазване и водоизключване, особено в автомобили.

За СI не зная...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-17 16:24:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Според познат лекар, CI в контекста на служебния жаргон в Бърза помощ може да е и Cardiac Intervention -- намеса в дейността на сърцето -- убеденост само 50 на 50...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-17 23:10:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Според познат лекар, CI в контекста на служебния жаргон в Бърза помощ може да е и Cardiac Intervention -- намеса в дейността на сърцето -- убеденост само 50 на 50...

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-18 16:08:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Cardiac Infarction -- инфаркт

Peter Skipp
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 163