KudoZ home » English to Bulgarian » Medical

Sonograph

Bulgarian translation: ултразвук Виж долу


03:58 Sep 21, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: Sonograph
Медицински уред - ехограф ли?
andre
Bulgarian translation:ултразвук Виж долу
Explanation:
На принципа на ултразвуково изследване работят медицински апарати за изследване на различни групи органи. Да, казва се и ехограф, но това, доколкото знам е по-тясно понятие. Тъй като не знам за какво изследване става дума предлагам да го преведете като изследване с ултразвук.
Не съм чувала на български да се казва сонограф, макар че етимологично е ясно.
Успех.
Selected response from:

slavist
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ехографComtrans1
4даBoyan Brezinsky
4 -1СонографLudwig Chekhovtsov
4 -1ултразвук Виж долуslavist


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Сонограф


Explanation:
Апарат за ултра-звукова диагностика

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Comtrans1: на български не се използва такъв термин
1 hr
  -> Чрез Доплер сонограф се изследват пулсациите ...www.protos.bg/diabet/dd/web_dd_br5/profilact_i5.html

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
да


Explanation:
Понякога неформално се казва "гледам на ултразвук".

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ултразвук Виж долу


Explanation:
На принципа на ултразвуково изследване работят медицински апарати за изследване на различни групи органи. Да, казва се и ехограф, но това, доколкото знам е по-тясно понятие. Тъй като не знам за какво изследване става дума предлагам да го преведете като изследване с ултразвук.
Не съм чувала на български да се казва сонограф, макар че етимологично е ясно.
Успех.


    University professor
slavist
PRO pts in pair: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ludwig Chekhovtsov: Чрез Доплер сонограф се изследват пулсациите на ...www.protos.bg/diabet/dd/web_dd_br5/profilact_i5.html
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ехограф


Explanation:
sonogram (sane gram, sone-)
n.
1 echogram
2 a visual pattern representing the sound waves of a voice, call, or noise
sonography (se nagre fe)
n.


(C)1995 Zane Publishing, Inc. (C)1994, 1991, 1988 Simon & Schuster, Inc.

в медицината на българсски се използва точно този термин, както и ЕХОГРАФИЯ.

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ludwig Chekhovtsov: Чрез Доплер сонограф се изследват пулсациите на...- виж www.protos.bg/diabet/dd/web_dd_br5/profilact_i5.html
45 mins
  -> този "сонограф" го е превел някой колега, като е приложил директно термина . едно и също е, но в бг. е ехограф

agree  mayakal: ехография или ултразвук! :))
3 hrs