KudoZ home » English to Bulgarian » Medical

placebo

Bulgarian translation: БЕЗВРЕДНО ЛЕКАРСТВО


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:placebo
Bulgarian translation:БЕЗВРЕДНО ЛЕКАРСТВО

14:40 Oct 14, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: placebo
But for those with intermediate disease, a daily vitamin supplement plus 80 milligrams of zinc reduced the risk of developing advanced disease by about 25 percent compared with a placebo.
stefka
bezvredno lekarstvo
Explanation:
bezvredno lekarstvo, koeto se dava za psihologichesko uspokoenie na pacienta, no vsushtnost njama medical effect.
Selected response from:

xxxveli
Grading comment
thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3плацебоxxxbelokapov
5БЕЗВРЕДНО ЛЕКАРСТВОChristopher Gierig
4 +1bezvredno lekarstvoxxxveli


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bezvredno lekarstvo


Explanation:
bezvredno lekarstvo, koeto se dava za psihologichesko uspokoenie na pacienta, no vsushtnost njama medical effect.

xxxveli
Grading comment
thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov: Всъщност, това е, проверих.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
БЕЗВРЕДНО ЛЕКАРСТВО


Explanation:
Here is the answer in cyrillic, in case you needed it.


    grad student
    Eng - Bulg dictionary
Christopher Gierig
United States

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
плацебо


Explanation:
Тъй като думата е директна заемка от латински, се използва в този си вариант както в медицинската практика, така и в текущия случай (мнго по-често) - при провеждане на изследвания (лабораторни/експериментални). При изследванията, примерно на суплемент за спортисти (много често не е на лекарство), се разделят т.нар. test subjects на две групи, като на едната приема експерименталното вещество/смеска/лекарство, а другата - контролна група - приема плацебо - т.е. безвредни съставки примерно в желатинова капсула, за да изглежда като лекарство, или в прахообразна форма ако се тества суплемент например, така че the test subjects да не знаят кой приема експерименталната формула и кой - безвредния заместител. А ако и хората, които провеждат изследването не знаят кой е приел експерименталния препарат и кой плацебото/безвредния заместител, тогава имаме случай на т.нар. double blind изследване.


    English - Bulgarian Dictionary - Caberoff 2000
xxxbelokapov
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  slavist: Казва се точно плацебо. Означава безвредна смес, настойка, витаминна смес, която се дава като лекарствоНяма лечебен ефек
12 mins

agree  mayakal: да, плацебо, което само по себе си не съдържа активно вещество
38 mins

agree  Hristina
9 hrs