KudoZ home » English to Bulgarian » Medical (general)

Promiscuous

Bulgarian translation: разнопосочно


12:36 Nov 4, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical (general) / immunology
English term or phrase: Promiscuous
Ето, контекст, но терминът в случая не означава "безразборен".
"Promiscuous binding is defined as binding of a peptide with good binding strength as indicated by a score of 18 in the SYFPEITHI test or higher to two or more different common HLA-DR alleles."
Emilia Delibasheva
Bulgarian translation:разнопосочно
Explanation:
Според мен в случая Promiscuous има този смисъл:

3. indiscriminate; without discrimination.
Selected response from:

Sylvio Peshev
Grading comment
Благодаря на всички.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2случаен, промискуитетенklyunchev
4разнороден, смесен
Maria Malamova-Pancheva
3разнопосочно
Sylvio Peshev


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
promiscuous
случаен, промискуитетен


Explanation:
Лингво 12: promiscuous recombinase hypothesis гипотеза промискуитетной рекомбиназы, гипотеза делающей случайный выбор рекомбиназы

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Malamova-Pancheva: "случаен" не ми се струва удачно, след като, ако правилно съм разбрала, става дума за двойна връзка: "binding of a peptide... to two or more different common HLA-DR alleles."; може би все пак е ВИД сложна връзка.
3 hrs

agree  Yuliyan Gospodinov: според мен си е точно случаен или "на случаен принцип"
4 hrs
  -> Благодаря.

agree  Yavor Dimitrov: Доколкото съм запознат, генетичният материал се предава 'случайно'.
8 hrs
  -> Благодаря.

agree  atche84: без предпочитания
1 day8 hrs
  -> Благодаря.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
promiscuous
разнороден, смесен


Explanation:
в този контекст не може да иде реч за случайност, нито за безразборност; по-скоро става дума за аналога на "паралелни връзки" при хората, което си е точно промискуитет

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-11-04 17:16:19 GMT)
--------------------------------------------------

аз не виждам къде е споменато, че връзката е случайна или на случаен принцип, просто даден пептид прави връзка с два или повече еди какви си алела едновременно

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-11-05 09:05:18 GMT)
--------------------------------------------------

генетичният материал не се предава случайно, има си вероятности, които се изчисляват по определени формули; но дори и да беше така, по принцип се използва "random", докато тук имаме конкретна ситуация; освен това, ако всичко в генетиката е случайно, то с какво е харектерна конкретната връзка?

Ето ви и още примери от медицината/молекулярната биология, които навеждат на горните мисли:
"...the design of a “promiscuous drug” that exploits a “one-drug-multiple-receptors” therapeutic strategy for AD."

"...mediates a promiscuous binding to at least 3 HLA-DR..."

А ето и една дефиниция, навеждаща на мисълта, че не е невъзможно да става дума за няколко [относително здрави] връзки едновременно:

The term used to describe animals that copulate with several different partners within a short time span. Although the pair bond in Purple Martins is monogamous, males are highly promiscuous and will copulate (often forcibly) with any fertile female they can.

(взета е от този източник: purplemartin.org/main/Terminology.html)

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-11-05 09:15:53 GMT)
--------------------------------------------------

още ми хрумва и "паралелно свързване/паралелна връзка"

Maria Malamova-Pancheva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 8

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
promiscuous
разнопосочно


Explanation:
Според мен в случая Promiscuous има този смисъл:

3. indiscriminate; without discrimination.

Sylvio Peshev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря на всички.