KudoZ home » English to Bulgarian » Medical (general)

apex heave

Bulgarian translation: Повдигане на сърдечния връх


08:16 Aug 26, 2014
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: apex heave
От епикриза, абзац с данни за сърдечно-съдовата система:
HS I + II + 0; No apex heave.
Silvina Gospodinova
United Kingdom
Bulgarian translation:Повдигане на сърдечния връх
Explanation:
Става дума за рентгенологичен симптом при изследване на сърцето.

Удължена левокамерна дъга с повдигнат и заоблен сърдечен връх
http://spisaniemd.bg/kd/2013/02/klinichen-sluchay-vrodena-sa...

Повдигнат сърдечен връх
http://host.bglot.com/cardiobg_files/2014/ZUSK2014/ZUSK2014_...

Pентгенография на гръден кош - установяват се заоблен и повдигнат сърдечен връх (от хипертрофиралата дясна камера)
http://medpedia.framar.bg/заболявания/мкб-i37-3/болести-на-п...

Белези на деснокамерна хипертрофия: заоблен, повдигнат сърдечен връх на лицевата графия.
http://www.hapche.bg/sastoyaniya-i-zabolyavaniya/pulmonalna-...

И една забележка към Asker-a: редно е да уважавате внимaнието, любезността и труда на колегите си!
Selected response from:

Dimar
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Повдигане на сърдечния връхDimar
3 +1изместване на сърдечния връх
Ekaterina Kroumova


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
изместване на сърдечния връх


Explanation:
Следваща стъпка от прегледа е палпацията - опипване. Например с палпация може да се установи мястото на сърдечния връх, който е изместен наляво или наляво и надолу при сърдечна недостатъчност.

http://problem.framar.bg/сърдечна_недостатъчност/методи_изсл...


--------------------------------------------------
Note added at 18 minutes (2014-08-26 08:34:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Apex_of_the_heart

Върхът на сърцето – apex cordis е насочен надолу, наляво и напред. Върхът се изгражда от лявата камера.
http://medpedia.framar.bg/медицински-изследвания/изследване-...


Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ana Dimitrova
1 hr
  -> Благодаря, Ана!

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Повдигане на сърдечния връх


Explanation:
Става дума за рентгенологичен симптом при изследване на сърцето.

Удължена левокамерна дъга с повдигнат и заоблен сърдечен връх
http://spisaniemd.bg/kd/2013/02/klinichen-sluchay-vrodena-sa...

Повдигнат сърдечен връх
http://host.bglot.com/cardiobg_files/2014/ZUSK2014/ZUSK2014_...

Pентгенография на гръден кош - установяват се заоблен и повдигнат сърдечен връх (от хипертрофиралата дясна камера)
http://medpedia.framar.bg/заболявания/мкб-i37-3/болести-на-п...

Белези на деснокамерна хипертрофия: заоблен, повдигнат сърдечен връх на лицевата графия.
http://www.hapche.bg/sastoyaniya-i-zabolyavaniya/pulmonalna-...

И една забележка към Asker-a: редно е да уважавате внимaнието, любезността и труда на колегите си!


Dimar
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 144
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
8 mins
  -> Благодаря!