population half-life

Bulgarian translation: (време/период на) полуотделяне за цялата популация

English term or phrase:population half-life
Bulgarian translation:(време/период на) полуотделяне за цялата популация
Entered by: Ekaterina Kroumova

13:48 May 20, 2018
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: population half-life
Estimated FVIII half-llife is outside range of population half-life (7 to 24 h).
Emilia Delibasheva
(време/период на) полуотделяне за цялата популация
Explanation:
Контекстът е оскъден, но това, което аз разбирам, е че има отклонение от времето на полуотделяне на FVIII на фона на цялата популация изследвани субекти.

--------------------------------------------------
Note added at 12 minutes (2018-05-20 14:00:35 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4555264/
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3полуживот на коагулационен фактор
Kiril Kirilov
3(време/период на) полуотделяне за цялата популация
Ekaterina Kroumova


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(време/период на) полуотделяне за цялата популация


Explanation:
Контекстът е оскъден, но това, което аз разбирам, е че има отклонение от времето на полуотделяне на FVIII на фона на цялата популация изследвани субекти.

--------------------------------------------------
Note added at 12 minutes (2018-05-20 14:00:35 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4555264/

Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 112

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
полуживот на коагулационен фактор


Explanation:
Факторите на кръвосъсирване играят основна и много важна роля в процеса на кръвосъсирване. Те са 13 на брой и се означават с римски цифри: I фибриноген, II протромбин, III тромбокиназа, IV калций, фактор V /лабилен фактор/, фактор VI, фактор VII /стабилен фактор проконвертин/, фактор VIII /антихемофилен фактор А/, фактор IX /антихемофилен фактор В/, фактори X и XI, фактор XII /фактор на Hageman/ и фактор XIII /фибриностабилизиращ/.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2018-05-20 17:14:50 GMT)
--------------------------------------------------

Считам, че population означава обхвата от 13 коагулационни фактора

Example sentence(s):
  • Средният (CV%) полуживот на човешкия коагулационен фактор X е 30,3 (22,8) часа, а клирънсът е 1,35 (21,7) mL/kg/h.

    https://www.hemophilia.org/sites/default/files/document/files/PHLBrochure.pdf
    https://medpedia.framar.bg/%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%
Kiril Kirilov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!