KudoZ home » English to Bulgarian » Medical: Pharmaceuticals

parenteral

Bulgarian translation: парентерален

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parenteral
Bulgarian translation:парентерален
Entered by: Mihaela Boteva

15:53 Nov 20, 2006
English to Bulgarian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: parenteral
"Parenteral" means sterile preparations of drugs for injection through one or more layers of skin.

Това е значението на търсения термин. Какво е съответствието на български? Текстът е от сертификат на фирма производителка на лекарства.
Mihaela Boteva
парентерален
Explanation:
http://www.femalelife.bg/scripts/Glossary/content_15.php
Selected response from:

Milena Dieva (Atanasova)
Grading comment
Благодаря на всички! Това е най-подходящият отговор в моя контекст.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4парентерален
Milena Dieva (Atanasova)
5интравенозен
Elena Aleksandrova
3 +1за парентерална употреба
Trufev


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
за парентерална употреба


Explanation:
Според Lingvo 11

Trufev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petja Mladenova
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
интравенозен


Explanation:
интравенозен е българския превод, може и да се използва и думата "парентерално" ако става въпрос за медицинска литература, която е предназначена за медици.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-20 18:30:17 GMT)
--------------------------------------------------

справка: всеки учебник по пропедевтика по хуманна или ветеринарна медицина

Elena Aleksandrova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Парентерален значи "извън стомашно-чревния тракт". Т. е. подкожно, мускулно, венозно, интраспинално и т.н.
1 hr
  -> съгласна съм със забележката, благодаря за поправката

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
парентерален


Explanation:
http://www.femalelife.bg/scripts/Glossary/content_15.php

Milena Dieva (Atanasova)
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря на всички! Това е най-подходящият отговор в моя контекст.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
51 mins

agree  Yuliyan Gospodinov
1 hr

agree  Ludwig Chekhovtsov
3 hrs

agree  Could-you
1 day 16 hrs