KudoZ home » English to Bulgarian » Other

reverse process

Bulgarian translation: реверсивен процес


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reverse process
Bulgarian translation:реверсивен процес
Entered by: Natalie

03:48 Nov 16, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
English term or phrase: reverse process
reverse process
slavist
реверсивен процес
Explanation:
Става дума за следното. Имате например една готова машинка, която ви е паднала от някъде. Вие не знаете как е направена и започвате да я разглобявате, за да разберете как работи и как е направена. Това се нарича reverse engineering, от където идва и reverse proces. Придобил е гражданственост този израз, а не "обратен процес".
Разбира се, примерът, който дадох е доста примитивен, но изразява същността на процеса...
Selected response from:

Comtrans1
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1OBRATEN (OBRATIM) PROCESValtronic
5реверсивен процесComtrans1
4виж по-долу
Natasha Stoyanova


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
OBRATEN (OBRATIM) PROCES


Explanation:
Depending on the context

Valtronic
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 33

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elissaveta Toteva: може и реверсивен процес
10 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
виж по-долу


Explanation:
Противоположен метод, похват или действие - много зависи от контекста. Има още доста варианти.

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
реверсивен процес


Explanation:
Става дума за следното. Имате например една готова машинка, която ви е паднала от някъде. Вие не знаете как е направена и започвате да я разглобявате, за да разберете как работи и как е направена. Това се нарича reverse engineering, от където идва и reverse proces. Придобил е гражданственост този израз, а не "обратен процес".
Разбира се, примерът, който дадох е доста примитивен, но изразява същността на процеса...

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119