KudoZ home » English to Bulgarian » Other

batting cages, putt-putt

Bulgarian translation: putt-putt е тренировъчна игра с размяна или хвърляне на топка между двама и повече играчи


15:12 Dec 9, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: batting cages, putt-putt
Let'sgo to the batting cages or to play putt-putt or smth.
andre
Bulgarian translation:putt-putt е тренировъчна игра с размяна или хвърляне на топка между двама и повече играчи
Explanation:
Навлязло е в лексиката на забавните и спортните игри по звукоподобието на putt-putt (putput) (вж. по-долу) заради монотонните звуци от ударите при размяната на топката, с което са съпроводени тези игри. Може би цялото изречение би било най-разбираемо и приемливо в български текст напр. така: "Let's go to the batting cages or to play putt-putt or smth." = "Да идем да похвърляме топка на бейзболното игрище или да поиграем на нещо друго."


putt-putt (putput)
n.
1. the chugging or popping sounds made by the engine of a motorboat, motorbike, etc.
2. [Colloq.] any vehicle, engine, etc. that makes such sounds
vi.
putt-putted, putt-putting to make, move along, or operate with such sounds

Etymology
[echoic]

(C)1995 Zane Publishing, Inc. (C)1994, 1991, 1988 Simon & Schuster, Inc.
Selected response from:

Vihar Krastev
Grading comment
Благодаря. Не знам защо все ми се струваше, че е намесен и голф:))))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1batting cage = предпазна решетка в бейзболаVihar Krastev
5Да, защото само "putt" used singly IS a golf terminology word (вж. обяснението)Vihar Krastev
4 +1putt-putt е тренировъчна игра с размяна или хвърляне на топка между двама и повече играчиVihar Krastev


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
batting cage = предпазна решетка в бейзбола


Explanation:
(batting) cage = a movable screen placed behind home plate to stop basballs during batting practice. Тази предпазна решетка се използва по време на тренировка на пичърите и батърите. Българските бейзболисти май наистина нямаха избор освен да приемат "батър" за оня с бухалката, дето се опитва да нацели хвърлената от пичъра топка и "хоум плейт" за основната плоча, към която всички от атакуващия отбор се стремят да се върнат след пълна обиколка на базите.

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
2 hrs
  -> Thanks, Maya, for your agreeing opinion. I appreciate it highly.

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
putt-putt е тренировъчна игра с размяна или хвърляне на топка между двама и повече играчи


Explanation:
Навлязло е в лексиката на забавните и спортните игри по звукоподобието на putt-putt (putput) (вж. по-долу) заради монотонните звуци от ударите при размяната на топката, с което са съпроводени тези игри. Може би цялото изречение би било най-разбираемо и приемливо в български текст напр. така: "Let's go to the batting cages or to play putt-putt or smth." = "Да идем да похвърляме топка на бейзболното игрище или да поиграем на нещо друго."


putt-putt (putput)
n.
1. the chugging or popping sounds made by the engine of a motorboat, motorbike, etc.
2. [Colloq.] any vehicle, engine, etc. that makes such sounds
vi.
putt-putted, putt-putting to make, move along, or operate with such sounds

Etymology
[echoic]

(C)1995 Zane Publishing, Inc. (C)1994, 1991, 1988 Simon & Schuster, Inc.



    Reference: http://www.overture.com/d/search/p/befree/?Promo=befree00380...
Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Благодаря. Не знам защо все ми се струваше, че е намесен и голф:))))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
2 hrs
  -> And once again, thanks. Приятна и успешна работа и на Вас, Maya, и на Andre.

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Да, защото само "putt" used singly IS a golf terminology word (вж. обяснението)


Explanation:
putt, n.: a golf stroke made on or near a putting green to cause the ball to roll into or near the hole

putt, vb.: to strike (a golf ball) in playing a putt

putter, n.: a golf club with a short shaft and almost perpendicular face that is used in putting (see above)

It will be soon golf time in Sofia (it is now 8 a.m. EST = 3 p.m. Sofia Standard Time) - let's go play some golf.

Успех и всичко добро.

putting green: a closely cropped and rolled grassy area of a golf course located at the end of a fairway and containing the hole into which the hall must be played.

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56