KudoZ home » English to Bulgarian » Other

whistle command

Bulgarian translation: доброволен противопожарен отряд с дежурство на оповестяване


12:30 Dec 19, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: whistle command
За разлика от radio command
И двете се притичат на помощ при спасителна операция. Не са към пожарната. Май...
andre
Bulgarian translation:доброволен противопожарен отряд с дежурство на оповестяване
Explanation:
В САЩ в по-малките градове и градчета противопожарните команди (служби) са предимно от доброволци, а средствата за дейността им се набират основно от дарения от the community. Един или двама от тях дежурят в сградата на пожарната команда и са готови да отреагират на телефонен сигнал или видим знак, че някъде гори. Тогава те тръгват с един или два противопожарни автомобила и надуват сирената (the whistle). Останалите доброволци реагират и се отправят към мястото на пожара с личните си автомобили или се присъединяват (буквално изоставят собствените си коли и се мятат върху пожарната кола) по маршрута. А radio command са пожарникарите, които са на дежурство с повикване по радиото.
Selected response from:

Vihar Krastev
Grading comment
Впечатлен е слабо казано...
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1доброволен противопожарен отряд с дежурство на оповестяванеVihar Krastev
4 +1свиркаWilly Obretenov
4свирка


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
свирка


Explanation:
а бе просто команда която се дава със свирка.


Native speaker of:

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
свирка


Explanation:
а бе просто команда която се дава със свирка.

Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
23 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
доброволен противопожарен отряд с дежурство на оповестяване


Explanation:
В САЩ в по-малките градове и градчета противопожарните команди (служби) са предимно от доброволци, а средствата за дейността им се набират основно от дарения от the community. Един или двама от тях дежурят в сградата на пожарната команда и са готови да отреагират на телефонен сигнал или видим знак, че някъде гори. Тогава те тръгват с един или два противопожарни автомобила и надуват сирената (the whistle). Останалите доброволци реагират и се отправят към мястото на пожара с личните си автомобили или се присъединяват (буквално изоставят собствените си коли и се мятат върху пожарната кола) по маршрута. А radio command са пожарникарите, които са на дежурство с повикване по радиото.

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Впечатлен е слабо казано...
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boyan Brezinsky: Впечатлен съм! Винаги съм си знаел, че тук може да се научат полезни неща!
15 mins
  -> Thanks for your agreeing opinion, bsb_2. Абсолютно прав(а) сте - от другите и най-вече от колегите НАИСТИНА могат да се научат МНОГО полезни неща. Весели празници на всички колеги и по-малко пожари в буквалния и преносния смисъл.