KudoZ home » English to Bulgarian » Other

Coke drill

Bulgarian translation: свредел за коксова пещ


11:45 Jul 5, 2007
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / металообработване
English term or phrase: Coke drill
пробивна машина?
Milena Atanasova
Bulgarian translation:свредел за коксова пещ
Explanation:
Така бих го писал. След като на руски не можах да намеря специален термин (явно няма), едва ли има такъв на български.

При производството на кокс (става дума за коксуване на въглища) спеченият готов кокс трябва да се раздроби вътре в камерата, за да може да се извади. Това обикновено става с воден свредел - въртяща се глава, от която през дюзи, разположени под различен ъгъл, се подава вода с налягане няколко хиляди атмосфери.

http://www.osha.gov/dts/shib/shib082903.html (виж Process Description и Фиг.1)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-07-05 18:08:53 GMT)
--------------------------------------------------

Само дето малко не ми се връзва с термините от останалите въпроси (?)
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2свредел за коксова пещ
invguy
2отстраняване на кокса с пробиване
Trufev


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
coke drill
отстраняване на кокса с пробиване


Explanation:
По Лингво 11. Coke означава кокс, но дали се отнася за самия метод на отстраняване или за някакво приспособление, не мога да отгатна.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2007-07-05 11:54:37 GMT)
--------------------------------------------------

Доколкото прочетох в Лингво, коксът задръства някакви отвори в металургичното производство, които вероятно се разпробиват с такава машина или устройство.

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 116
Notes to answerer
Asker: едва ли...това е каталог на продукти. може би пробивна машина/сонда за производство на кокс. И аз се затруднявам...

Asker: Благодаря


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
coke drill
свредел за коксова пещ


Explanation:
Така бих го писал. След като на руски не можах да намеря специален термин (явно няма), едва ли има такъв на български.

При производството на кокс (става дума за коксуване на въглища) спеченият готов кокс трябва да се раздроби вътре в камерата, за да може да се извади. Това обикновено става с воден свредел - въртяща се глава, от която през дюзи, разположени под различен ъгъл, се подава вода с налягане няколко хиляди атмосфери.

http://www.osha.gov/dts/shib/shib082903.html (виж Process Description и Фиг.1)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-07-05 18:08:53 GMT)
--------------------------------------------------

Само дето малко не ми се връзва с термините от останалите въпроси (?)

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Boyan Brezinsky: Връзва се - нали за дюзите трябват твърди материали.
11 hrs
  -> Вярно, може това да е връзката