KudoZ home » English to Bulgarian » Other

hindsight

Bulgarian translation: преосмисляне на миналото


20:03 Nov 7, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Other
English term or phrase: hindsight
Hindsight explains the injury that foresight would have prevented.
Daniela Koleva
Netherlands
Bulgarian translation:преосмисляне на миналото
Explanation:
PONS
Selected response from:

Maria Mandulova
Grading comment
Благодаря за отговорите, колеги! На няколко пъти сменях превода на "hindsight", използвах: "Размислите след...", "Обръщайки поглед назад" и т.н., но нищо не ми звучеше добре като заглавие, защото освен в даденото изречение, думата е и заглавие на презентацията. Накрая се спрях на "Преосмисляйки миналото". :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Пост-анализ
Daniela Panayotova
3втория акълMiglena Loster
3ретроспекция
Zhaneta Mladenova
3преосмисляне на миналотоMaria Mandulova
Summary of reference entries provided
Лингво 12klyunchev

Discussion entries: 5





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
преосмисляне на миналото


Explanation:
PONS

Maria Mandulova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Благодаря за отговорите, колеги! На няколко пъти сменях превода на "hindsight", използвах: "Размислите след...", "Обръщайки поглед назад" и т.н., но нищо не ми звучеше добре като заглавие, защото освен в даденото изречение, думата е и заглавие на презентацията. Накрая се спрях на "Преосмисляйки миналото". :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ретроспекция


Explanation:
hindsight - ретроспекция (умуване след събитието; закъсняла преценка) противопоставена на foresight - предвидливост

Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
втория акъл


Explanation:
Понеже стана въпрос за "хубави варианти", сетих се за този от един виц, дето някой си си беше пожелал Господ да го дари с "втория акъл на българина", т.е. акълът, който му идва след това. :-)

Цялата фраза може да стане например "Преосмислянето обяснява белята, която предвидливостта е могла да избегне."

Miglena Loster
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

2 days19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Пост-анализ


Explanation:
Пост-анализ на злополуката може да предостави сведения за нараняванията, които биха могли да бъдат предотвратени./Пост-анализ на злополуката може да предостави сведения за подходящи превантивни мерки.

Daniela Panayotova
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yavor Dimitrov: Предложенията ви са хубави, но може би няма да е лошо да се избегне употребата на 'пост-анализ'. Дайте да бягаме от тези чуждици колкото може повече. :-0) Ниво на увереност 5 означава, че разполагате с хиляди примери за наложена употреба...
1 day5 hrs




Reference comments


2 mins
Reference: Лингво 12

Reference information:
hindsight 1) взгляд в прошлое, ретроспективный взгляд; оценка прошедших событий (понимание того, где были просчёты или была проявлена непредусмотрительность) with / in hindsight — оглядываясь на прошлое.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 40
Note to reference poster
Asker: Ясно ми е какво означава :) Но очаквам хубави варианти на български :) Предложения :)