International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Bulgarian » Other

The ignition was still on (in the sentence below)

Bulgarian translation: контактният ключ на колата бе все още в положение \"Включен\"


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The ignition was still on (in the sentence below)
Bulgarian translation:контактният ключ на колата бе все още в положение \"Включен\"
Entered by: Rosica Dimitrova

18:33 Aug 5, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Other / collision investigation report
English term or phrase: The ignition was still on (in the sentence below)
The ignition was still on at the time of my arrival, and both the hazard warning lights and dipped beam lights were switched on.

Does this mean that the engine was still running, that the ignition was functioning or something else?
Rosica Dimitrova
Bulgaria
контактният ключ на колата бе все още в положение "Включен"
Explanation:
Контактен ключ на ЛМПС (ignition key) може да е в положение "Включен", но двигателят да не работи - светлини, радио, осветление, аварийни светлини и др.п. са включени. Контактният ключ се "цъка", за да се пусне двигателя и след това той автоматично се възвръща във "включено положение". Всичко по колата е в изправност! Това е в положение "Ignition on"!
CIRCUIT - An electric circuit is the path through which amperes (current) flow.
1.) Open Circuit- has a broken or interrupted path and the current cannot flow. For example: the ignition key of a car is in the "off" position.
2.) Closed Circuit- has a complete path and the current can flow. For example: the ignition key is "on."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-05 20:02:29 GMT)
--------------------------------------------------

По втората част на въпроса Ви - има две възможности: 1. двигателят работи (заедно със всички други системи), и 2. двигателят не работи (изключен е), но в определено положение на контактния ключ останалите системи действуват. Например при спряло МПС - изключвате двигателя,

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-05 20:05:33 GMT)
--------------------------------------------------

Съжалявам, но си продължавам мисълта:
- изключвате двигателя, но не връщате контактния ключ в изходно положение (преди да го извадите от контакта). Тогава всички системи действуват - вж. по-горе!
Selected response from:

C_Metschkaroff
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4контактният ключ на колата бе все още в положение "Включен"
C_Metschkaroff
4 +2двигателят на колата все още работеше
Krasimira Kalcheva
5колата беше на контакт
4leavedClover
3запалителят (на мотора) все още беше включенAlpha-Beta


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
the ignition was still on (in the sentence below)
двигателят на колата все още работеше


Explanation:
В случая трябва да се запази смисъла на изречението и не може да се преведе булкално дума по дума. Идеята е, че двигателят на колата не е бил изключен, т.е. все още е работел.

Krasimira Kalcheva
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radosveta Golden: най-вероятно без "колата" :)
9 mins

agree  4leavedClover: двигателят все още работеше
33 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the ignition was still on (in the sentence below)
запалителят (на мотора) все още беше включен


Explanation:
ignition [ig´niʃən]
n
1.
запалител
free
(на мотор).



--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2010-08-05 19:03:17 GMT)
--------------------------------------------------

ops, не "на мотора", а на двигателя

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2010-08-05 19:13:43 GMT)
--------------------------------------------------

може да се използва и думата "стартер", като синоним на "запалител"

Example sentence(s):
  • Двигателя стартиран запалителят не след дълго ще бъде изключен.

    Reference: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D1%82%...
Alpha-Beta
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
the ignition was still on (in the sentence below)
контактният ключ на колата бе все още в положение "Включен"


Explanation:
Контактен ключ на ЛМПС (ignition key) може да е в положение "Включен", но двигателят да не работи - светлини, радио, осветление, аварийни светлини и др.п. са включени. Контактният ключ се "цъка", за да се пусне двигателя и след това той автоматично се възвръща във "включено положение". Всичко по колата е в изправност! Това е в положение "Ignition on"!
CIRCUIT - An electric circuit is the path through which amperes (current) flow.
1.) Open Circuit- has a broken or interrupted path and the current cannot flow. For example: the ignition key of a car is in the "off" position.
2.) Closed Circuit- has a complete path and the current can flow. For example: the ignition key is "on."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-05 20:02:29 GMT)
--------------------------------------------------

По втората част на въпроса Ви - има две възможности: 1. двигателят работи (заедно със всички други системи), и 2. двигателят не работи (изключен е), но в определено положение на контактния ключ останалите системи действуват. Например при спряло МПС - изключвате двигателя,

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-05 20:05:33 GMT)
--------------------------------------------------

Съжалявам, но си продължавам мисълта:
- изключвате двигателя, но не връщате контактния ключ в изходно положение (преди да го извадите от контакта). Тогава всички системи действуват - вж. по-горе!


    Reference: http://www.thebatteryterminal.com/Glossary_definitions.htm
C_Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Atanas Dakov
10 hrs
  -> 10х! Нали не е шофьорска солидарност подкрепата? ;-)

agree  moskwich
11 hrs
  -> 10х! Нали не е шофьорска солидарност подкрепата? ;-)

agree  Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
13 hrs
  -> 10х! Нали не е шофьорска солидарност подкрепата? ;-)

agree  invguy: По-просто: "контактният ключ (все още) беше "на контакт". При катастрофи двигателят често изгасва поради механ. претоварване, но контактният ключ си остава "на контакт", при което вс. ел. вериги имат захранване. Това е осн. причина за пожари след катастр.
15 hrs
  -> 10х! 10х! Разбира се, че точно такъв е случаят! Ама нали не е шофьорска солидарност подкрепата? ;-)

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
the ignition was still on (in the sentence below)
колата беше на контакт


Explanation:
След консултация със специалист. Това означава, че основните ел. вериги работят

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2010-08-06 17:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

Извинявам се, видях коментара на invguy след поместването на отговора си. Той дава много добро обяснение на случая.

4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 20