KudoZ home » English to Bulgarian » Other

Xmas character

Bulgarian translation: Dyado Koleda


13:48 Dec 15, 2003
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: Xmas character
Hi, I need to know the name (in Bulgarian, plus a direct translation into English) of the character who brings presents to kind at Xmas in Bulgaria.. thanks
Matej Klimes
Bulgarian translation:Dyado Koleda
Explanation:
Дядо Коледа (Dyado Koleda)for Christmas or Дядо Мраз (Dyado Mraz) for New Year..
Selected response from:

Yuliyana Radoulova
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Дядо МразLudwig Chekhovtsov
5 +1Dyado Koleda
Yuliyana Radoulova


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Dyado Koleda


Explanation:
Дядо Коледа (Dyado Koleda)for Christmas or Дядо Мраз (Dyado Mraz) for New Year..

Yuliyana Radoulova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  etale
13 days

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Дядо Мраз


Explanation:
Dyado Mraz

Какво може да се очаква на Коледа? Преди всичко малчуганите да получат своите подаръци от Дядо Мраз на Бъдни вечер
www.aba.government.bg/bg/Bd/Archive/ 032002/diaspora3.2.html

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-15 17:59:59 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ДЯДО МРАЗ

Мразя, мразя Дядо Мраз,
но и той защо ме мрази ?
Мразя татко, мразя мама,
мразя цялата държава !

(c) Димитър Събев, 2002






--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-15 18:22:36 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Елин Пелин

ДЯДО МРАЗ И ВНУЦИТЕ МУ

\" Далече, далече- там, дето половин година непрекъснато виси над земята тъмна нощ, дето Ледовитият океан мие ледени планини, там живее дядо Мраз и проклетата баба Виелица. ...\"

P.S. Знаех, че под псевдоним Елин Пелин се криеше Димитър Иванов Стоянов, но не предполагах, че той бе съветски комунист. Сега вече и това зная, благодарение на госпожа Тотева. Браво !



Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elissaveta Toteva: Дядо Мраз беше измислен от комунистите (съветските), в България се появи след 9 септември 1944 г. и идваше на Нова Година, а не на Бъдни вечер, когато тайничко при нас идваше дядо Коледа.
12 mins
  -> Ех, излъгаха ме тези българи от Ванкувер. Сигурно, всички те са комунисти и при това, разбира се, съветските ...

agree  Iolanta Vlaykova Paneva: da,DJADO MRAZ,sigurna sam che oshte taka go narichat i nerazbiram kakvo mu e na imeto,che to si e chisto balgarsko,danebi Santa da e koledno ime :)
3 hrs

agree  Evelina Mineva: В "Книга за нашите деца", издадена от Александър Божинов години преди 9 септември, има едно стихотворение от Елин Пелин със заглавие "Дядо Мраз": "Знаете ли кой съм аз? Дядо ви Мраз! Цяла лед ми е брадата..." Мисля, че стиховете са мнго известни.
18 hrs

agree  etale
13 days