KudoZ home » English to Bulgarian » Other

period return ticket

Bulgarian translation: Отворен двупосочен билет


16:44 Dec 27, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
/ travelling
English term or phrase: period return ticket
At British airpotrs, in textbooks by Oxford press
iglika koleva
Bulgarian translation:Отворен двупосочен билет
Explanation:
Отворен двупосочен билет

You want to purchase a PERIOD RETURN ticket. That means that it’s a roundtrip but you can use the second half of it later.

Тоест, билетът е двупосочен, но датата на връщане не е фиксирана. Преди години Балкан издаваше такива билети на студенти и притежаващи ISIC карта.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-27 17:12:35 GMT)
--------------------------------------------------

Обикновено периодът на връщането е посочен (3, 6 месеца).

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2003-12-27 17:23:08 GMT)
--------------------------------------------------

Period return - return up to three months later.

http://www.theairline.info/lhr_tt.htm

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2003-12-27 17:37:38 GMT)
--------------------------------------------------

Period return ticket представлява билет за отиване и връщане, в който датата на заминаване е посочена, а за връщане се дава желан от клиента период, който може да бъде ден, седмица, месец, или повече. Такива билети се продават и за влаковете в Англия - например daily return ticket, weekly return ticket, etc. Те всички са period return tickets. Пътникът само уточнява желания период на връщане при покупката на билета.
Selected response from:

Empty Whiskey Glass
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Отворен двупосочен билет
Empty Whiskey Glass
5 +1bilet s otvorena data za vrashtane v ramkite na opredelen period
Iolanta Vlaykova Paneva
4 +1Bileti s utochnena data na zaminavane i vrushtane.
Andrei Vrabtchev


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bileti s utochnena data na zaminavane i vrushtane.


Explanation:
Bileti s utochnena data na zaminavane i vrushtane.

Билети с определена/уточнена дата на заминаване и връщане.

Holders of Period Return tickets require two single tickets, appropriately dated for the outward and return journeys



    Reference: http://216.239.39.104/search?q=cache:BkPV2lxSknQJ:217.205.15...
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1731

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iolanta Vlaykova Paneva: no datata na vrashtane se utochnjava ot klienta v ramkite na daden period ot kompanijata
1 hr
  -> da, tochno tova e

25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Отворен двупосочен билет


Explanation:
Отворен двупосочен билет

You want to purchase a PERIOD RETURN ticket. That means that it’s a roundtrip but you can use the second half of it later.

Тоест, билетът е двупосочен, но датата на връщане не е фиксирана. Преди години Балкан издаваше такива билети на студенти и притежаващи ISIC карта.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2003-12-27 17:12:35 GMT)
--------------------------------------------------

Обикновено периодът на връщането е посочен (3, 6 месеца).

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2003-12-27 17:23:08 GMT)
--------------------------------------------------

Period return - return up to three months later.

http://www.theairline.info/lhr_tt.htm

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2003-12-27 17:37:38 GMT)
--------------------------------------------------

Period return ticket представлява билет за отиване и връщане, в който датата на заминаване е посочена, а за връщане се дава желан от клиента период, който може да бъде ден, седмица, месец, или повече. Такива билети се продават и за влаковете в Англия - например daily return ticket, weekly return ticket, etc. Те всички са period return tickets. Пътникът само уточнява желания период на връщане при покупката на билета.


    Reference: http://faculty.tui.edu/sharpek/oi/Oxford/2002/note_Arrival_i...
    Reference: http://www.vakancia.com/buslines/esp.htm
Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 288
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
10 mins
  -> Благодаря

neutral  Iolanta Vlaykova Paneva: datata na vrashtane e v ramkite na opredelen period,koito e utochnen ot kompanijata,a ne ot klienta
40 mins
  -> Клиентът уточнява кой от предлаганите периоди на връщане иска - седмица, месец, три месеца и т.н.

agree  shabda
14 hrs
  -> Благодаря

agree  Yuliyana Radoulova
17 hrs
  -> Благодаря

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bilet s otvorena data za vrashtane v ramkite na opredelen period


Explanation:
PERIOD RETURN
For some longer distance routes we have period return tickets. Use your return portion when you like within 3 months of purchase

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 3 mins (2003-12-27 17:47:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://216.239.41.104/search?q=cache:pgLpFvZLDboJ:www.stagec...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 44 mins (2003-12-28 13:28:44 GMT)
--------------------------------------------------

V otgovor na Svetozar,ako klienta utochnjava,togava shte bade
Open Return
/Клиентът уточнява кой от предлаганите периоди на връщане иска -седмица, месец, три месеца и т.н./

http://216.239.37.104/search?q=cache:EWEm9_635JkJ:www.cheapf...


OPEN RETURN
A return ticket with no specified date for return travel. This is booked with the airline, and usually involves an administration fee. However, it is very important to check when the ticket is valid until. If you have passed the validity date, the ticket is useless.



--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 56 mins (2003-12-28 13:40:52 GMT)
--------------------------------------------------


http://216.239.37.104/search?q=cache:A68iSqZSgFMJ:www.wyclif...

From Heathrow: The service runs every half-hour during the day, and every two hours overnight. The fare is Ј13 one way, and Ј16 period return (i.e. up to 3 months later). The journey time from Heathrow is approximately 100 minutes.

From Gatwick: The service runs every hour during the day, and every two hours overnight. The fare is Ј20 one way, and Ј23 period return (i.e. up to 3 moths later). The journey time from Gatwick is approximately 2 hours 10 minutes.



Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in pair: 98

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ludwig Chekhovtsov
1 day 20 hrs
  -> blagodarja :)