KudoZ home » English to Bulgarian » Other

Grand Canyon

Bulgarian translation: и двата варианта са използвани


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Grand Canyon
Bulgarian translation:и двата варианта са използвани
Entered by: Comtrans1

07:18 Sep 10, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
English term or phrase: Grand Canyon
Известно е, че по принцип географските наименования не се превеждат. Но има изключения - напр. Скалистите планини, езерото Горно.
Въпросът е - да превеждам ли Grand Cayon (и как), или да не го превеждам?
bsb_2
и двата варианта са използвани
Explanation:
Според мен е въпрос на личен избор на преводача. И двата варианта - Гранд Каньон и Големият Каньон са срещани в българските преводи.
Колкото до забележката на колегата за произношението, този Grand Canyon е един и местоположението му е добре известно ;-))
Selected response from:

Comtrans1
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Гранд Каньонbg.Linguist
5Големият каньон
Natasha Stoyanova
5Grand Kanjon
Andrei Vrabtchev
4 +1Специално за колLudwig Chekhovtsov
4Гранд Каньон или Гран КаньонLudwig Chekhovtsov
4 -1и двата варианта са използваниComtrans1


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Гранд Каньон или Гран Каньон


Explanation:
По принцип не се превежда, но каньоните има доста много и затова трябва да казваме "гран", ако е френски или, например, квебекски в Канада, или "гранд" ако е английски или щатски.

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
и двата варианта са използвани


Explanation:
Според мен е въпрос на личен избор на преводача. И двата варианта - Гранд Каньон и Големият Каньон са срещани в българските преводи.
Колкото до забележката на колегата за произношението, този Grand Canyon е един и местоположението му е добре известно ;-))

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ludwig Chekhovtsov: Виж долу
28 mins

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Специално за кол


Explanation:
Grand Canyon des Chutes Sainte- Anne - Quebec -
... rechercher dans Tout Quйbec ...
www.quebecplus.ca/

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Comtrans1: Do izvestna stepen... Vse pak, nai-izvestnijat Grand Canyon e v USA i kogato se govori za GK, se razbira imenno tozi..
16 hrs
  -> Да, сега съм съгласен, че най-известният, но не единственният!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Grand Kanjon


Explanation:
Sushto mozhe da se prevede i kato "Golemijat Kanjon" - po izbor na prevodacha e dali da zapazi imeto na anglijski, ili da go prevede na bulgarski.
P.S. Uspeh :)))


    personal experience
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1731

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Гранд Каньон


Explanation:
Гранд Каньон

Български енциклопедичен речник (Габеров)

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Големият каньон


Explanation:
Виж романите на Чандлър - там това име често се споменава именно така.
Успех!

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276