KudoZ home » English to Bulgarian » Petroleum Eng/Sci

oil shale

Bulgarian translation: нефтоносен шист


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:oil shale
Bulgarian translation:нефтоносен шист
Entered by: tintiri

16:25 Dec 8, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci
English term or phrase: oil shale
в интернет има доста добри обяснения, но някой знае ли как се казва на български това чудо?
tintiri
нефтоносен шист
Explanation:
ти немаш ли си речници или си играем на тинтири-минтири;?)
Selected response from:

xxxFidexim
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5нефтоносен шистxxxFidexim
4нефтени/нефтоносни шисти/пластове
atche84
4битуминозен шистLudwig Chekhovtsov


Discussion entries: 1





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
нефтоносен шист


Explanation:
ти немаш ли си речници или си играем на тинтири-минтири;?)

xxxFidexim
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Willy Obretenov: само дето шист по-често е в женски род, шиста
41 mins
  -> когато става дума за нефтеносен слой, родът е мъжки (обикновено това са пясъчни отлагания, а не плочеста структура)

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
битуминозен шист


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-12-08 16:36:42 GMT)
--------------------------------------------------

ЗАКОН ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА ...
... газ, битуминозни шисти и битуминозен пясък 2.2. ...
www.mgu.bg/docs/txt/ZakonOpazPS.txt

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2004-12-08 16:37:42 GMT)
--------------------------------------------------

Рила планина
... ценни са находищата на мрамори, бяла слюда, кафяви
въглища, битуминозни шисти и др. ...
razlog.info/bg/tourism_rila.html - 43k

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2004-12-08 16:40:23 GMT)
--------------------------------------------------

law.dir.bg
... 2714, Природни битуми и природни асфалти; битуминозни
шисти и пясъци; асфалтити ...
law.dir.bg/reference.php?f=mtg27-98

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxFidexim: това може да го каже само тинтири - той/тя си знае какво превежда. иначе битуминозните шисти така си се и казват (bituminous/coaly shale) и съдържат не кероген, а природен битум/асфалт.
1 hr
  -> Пък и нефтоносните шисти понякога се казват "petroliferous shale"

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
нефтени/нефтоносни шисти/пластове


Explanation:
миличка/миличък, жал ли ти е да дадеш и малко контекст?

atche84
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 12