KudoZ home » English to Bulgarian » Psychology

sampling error

Bulgarian translation: стохастична грешка


15:33 Mar 9, 2007
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Social Sciences - Psychology / measurement models
English term or phrase: sampling error
here is the whole sentence: If the obtained correlations are within sampling error of the predicted correlations, then the data may be said to fit the model.
nadejda
Bulgarian translation:стохастична грешка
Explanation:
За да не преписвам определения - идете например на http://studentskigrad.com/znanie/data/Statistika_s.php и прочетете №24 и №25.
И, разбира се, в Интернет има достатъчно други определения в същия смисъл.
За съжаление не разбирам достатъчно от вероятности (или статистика), за да мога да оценя доколко е смислено и правилно от професионална гледна точка изречението: "Ако получените корелации са в интервала на стохастичната грешка спрямо предвидените корелации, можем да твърдим, че данните съвпадат с модела."
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
благодаря, много ми помогнахте
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2грешка при определяне на извадкатаklyunchev
4грешка при избирателно изследванеYuliyan Gospodinov
4стохастична грешкаBoyan Brezinsky
3грешка при пробатаSasho Cvetkov


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
грешка при избирателно изследване


Explanation:
Lingvo

Yuliyan Gospodinov
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
грешка при пробата


Explanation:
На линка по-долу има определения на термина, както и определения на allowed sampling error.


    Reference: http://www.google.com/search?q=define%3A+sampling+error&sour...
Sasho Cvetkov
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
грешка при определяне на извадката


Explanation:
Научният тремин е извадка.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-09 16:49:34 GMT)
--------------------------------------------------

выборка означава извадка на руски

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-09 16:53:33 GMT)
--------------------------------------------------

За да бъде извадката представителна, тя се изчислява по специална формула. При по-малка извадка от изчислената възникват грешки от непредставителност на извадката.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-09 16:54:09 GMT)
--------------------------------------------------

Освен това извадката трябва да бъде случайна или научно казано стохастична.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-09 16:54:41 GMT)
--------------------------------------------------

За представителна се казва и репрезентативна.

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Aleksandrova
2 hrs

agree  Milena Sahakian
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
стохастична грешка


Explanation:
За да не преписвам определения - идете например на http://studentskigrad.com/znanie/data/Statistika_s.php и прочетете №24 и №25.
И, разбира се, в Интернет има достатъчно други определения в същия смисъл.
За съжаление не разбирам достатъчно от вероятности (или статистика), за да мога да оценя доколко е смислено и правилно от професионална гледна точка изречението: "Ако получените корелации са в интервала на стохастичната грешка спрямо предвидените корелации, можем да твърдим, че данните съвпадат с модела."

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Grading comment
благодаря, много ми помогнахте